הקניונים נפתחו אחרי הסגר השלישי, והפדיונות מזנקים. השבוע שחלף ממועד פתיחת החנויות (21-28 בפברואר) מציג צמיחה של 63% בהשוואה לשבוע של פורים בשנת 2019, כך לפי נתוני ריס. ההשוואה נעשתה לשבוע של פורים ב-2019 ולא של 2020 משום שבשבוע של פורים בשנה שעברה כבר החלה בהלה מפני המגפה לקראת הסגר הראשון, והוא התאפיין במכירות נמוכות למדי. מדובר בהשוואה המתבסס על פדיונות של כ-2,500 חנויות זהות.
במרכזי הקניות הפתוחים (פאוור סנטרס) נרשמה צמיחה משמעותית עוד יותר ביחס לאותו שבוע עם גידול של 93% בפדיונות. בריס עדיין לא מספקים נתון שנוגע למדד הקניונים האזוריים, וזאת בשל העובדה שהעיר אילת טרם חזרה לתפקוד מלא.
מרכזי הקניות שהכי נהנו מהצמיחה היו ביג פאשן אשדוד שהציג מכירות של 99 שקל למ"ר, המשקפים גידול של 101%, קניון עזריאלי מלחה בירושלים שצמח ב-87% לפדיון יומי של 110 שקל למ"ר, וקניון עזריאלי גבעתיים שנהנה מגידול של 68% ל-96 שקל למ"ר. גם קניון G כפר סבא הציג עלייה של 62% לפדיון של 90 שקל למ"ר.
לפני כשבועיים, ב-21 בפברואר, הקניונים ומרכזי הקניות בישראל נפתחו לאחר כחודשיים שבהם היו סגורים ברציפות במסגרת הסגר השלישי שהטילה הממשלה במסגרת הניסיונות לבלום את התפשטות מגפת הקורונה בישראל. החזרה לפעילות תפסה את רשתות האופנה רגע לפני סיום עונת החורף בישראל, ואילצה אותן להתמודד עם מלאים של בגדים ארוכים ומעילים ולהיפטר מכמה שיותר סחורה בניסיון לפצות על התקופה הממושכת במהלכה היו סגורות. על הרקע הזה, הרשתות יצאו במבצעים אגרסיביים במטרה להיפטר מהמלאים העודפים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.