זירת ה-IT גועשת: אברא רוכשת שליטה בהירולו תמורת 31 מיליון שקל

הירולו מבצעת פרויקטים בתחום הדיגיטל, והציגה אשתקד הכנסות של 30 מיליון שקל

שי אוזון  / צילום: שלומי יוסף
שי אוזון / צילום: שלומי יוסף

חברות שירותי המחשוב הישראליות ממשיכות לרכוש ולהירכש. ביום ב' דיווחו שתי חברות על רכישות: אברא (לשעבר בבילון) רוכשת את השליטה בהירולו טכנולוגיות תמורת 31 מיליון שקל, ו-וואן טכנולוגיות, שהשלימה לאחרונה את רכישת טלדור ב-250 מיליון שקל, מבצעת עסקה קטנה ורוכשת את Inspire תמורת מיליוני שקלים בודדים.

אברא  רוכשת כאמור את השליטה בחברת Herolo מידי מייסדי החברה, אלעד צוקר וליעד לבנת. אברא תרכוש 70% מהירולו, לפי שווי של 45 מיליון שקל לחברה, אשר תמשיך לפעול תחת הנהלת המייסדים. העסקה כוללת גם הסכם בעלי מניות הכולל גם מנגנון אופציות מכר ורכש לצדדים.

הירולו, על פי אברא, מעסיקה מעל 100 מומחים ומבצעת פרויקטים בתחום הדיגיטל. השחקנים בתחום פעילותה הם מטריקס דיגיטל, EWAVE ואנוספים. נכון למועד הדוח, הירולו הינה אחת החברות המובילות בטכנולוגיות מתקדמות ומספקת שירותים לעשרות לקוחות במגזרי משק מגוונים.

הכנסות הירולו ב-2020 הסתכמו ב-30 מיליון שקל, צמיחה של 42% לעומת 2019. הרווח התפעולי המותאם הסתכם ב-8.3 מיליון שקל לעומת 5.5 מיליון שקל ב-2019, כלומר שיעור רווחיות תפעולית של כ-27% לעומת 25% ב-2019. תוצאות 2020 מנטרלות הוצאה חד-פעמית (שהיקפה לא דווח) הנוגעת לעסקה.

וואן רוכשת חברת דאטה ו-BI במיליוני שקלים

לפי אברא, הרכישה מהווה נדבך נוסף במימוש האסטרטגיה שלה להתמקדות ביצירת חברת טכנולוגיות מידע המתמחה בפתרונות מתקדמים. בגלגולה הקודם כבבילון, אברא מינתה בתחילת 2020 את שי אוזון, לשעבר מנכ"ל וואן, לתפקיד המנכ"ל והציגה אסטרטגיה להפוך לחברת IT, כאשר מאז היא רכשה מספר חברות בתחום.

אוזון מסר כי "אנו שמחים להודיע על הצטרפותה של הירולו לחברת אברא המתרחבת. שילובה כזרוע פיתוח יחד עם הפעילויות הקיימות בחברה תסייע לנו להציע ללקוחותינו פתרונות מקיפים לצורכיהם העסקיים. אנו מאמינים כי תפיסת העולם של אברא, המשלבת טכנולוגיות מידע מתקדמות להשגת פתרון עסקי מקיף ללקוחותינו, רלוונטית מתמיד".

אברא נסחרת בבורסה בשווי 186 מיליון שקל, לאחר ירידה של 19% במחיר המניה מתחילת השנה. בסוף הרבעון השלישי של 2020 יתרות המזומנים שלה הסתכמו ב-100 מיליון שקל.

במקביל, וואן הודיעה על רכישת Inspire, המספקת שירותי מומחה בתחום הדאטה וה-BI (בינה עסקית), תמורת מיליוני שקלים. אינספייר מעסיקה 30 עובדים, ולדברי וואן היא שותפה של מיקרוסופט ומתמחה ב-Azure Data Platform ובהקמת וניהול תשתיות ביג דאטה. החברה הוקמה ב-2007 על-ידי איתן בר, המכהן כמנכ"ל, שיישאר לנהל את החברה שתהפוך לחטיבה בוואן. בין לקוחות אינספייר נמצאים בזק, הבורסה לניירות ערך, בנק ישראל ועוד.

וואן, בניהולו של עדי אייל, נסחרת בשווי של 3.1 מיליארד שקל.