עולה חדש בישראל: קנת' רוזנברג, אביו של בעל השליטה באל על

רוזנברג מימן את רכישת אל על עבור בנו, אלי רוזנברג • כעת, כשקיבל אזרחות ישראלית, הוא יכול לקבל את מושכות השליטה

קני רוזנברג / צילום: מתוך יוטיוב
קני רוזנברג / צילום: מתוך יוטיוב

תגידו שלום לעולה החדש שהגיע היום לישראל: קנת' נפתלי רוזנברג, אביו של אלי רוזנברג שהפך לבעל השליטה באל על לפני כחצי שנה.

מדובר בבשורה של ממש עבור אל על. רוזנברג האב הוא האיש שמימן את עסקת אל על עבור בנו. עד כה השקיעה חברת כנפי נשרים של רוזנברג 160 מיליון דולר בחברה, בשני סבבים של הנפקות וההשקעה צפויה לצמוח ל-200 מיליון דולר כשאל על תקבל ממשרד האוצר מקדמה של מיליארד שקל על דמי אבטחת הטיסות. לפי מתווה שמסתמן עם האוצר, המהלך הזה ייעשה בתמורה להזרמה נוספת מצד בעלי השליטה בחברה.

רוזנברג האב לא יכול היה להיות בעלי החברה משום שעד כה לא החזיק באזרחות ישראלית. היום הוא קיבל את תעודת הזהות שלו וכעת, מתוקף דרישת מניית הזהב הוא יוכל להיות בעלי השליטה, יחד עם בנו. 

את הבקשה לעלות לישראל הגיש רוזנברג, תושב ארצות הברית, לפני מספר שבועות והוא מתעתד לגור בירושלים. רוזנברג הגיע בטיסת אל על, שנחתה אחרי הצהריים בנתב"ג והוא התקבל על ידי הנהלת החברה. רוזנברג היה מלווה בפמלייה הכוללת בכירים מחברתו שבארה"ב ביחד עם עולים נוספים שהגיעו מארה"ב. לגלובס נודע כי העולה החדש, שקיבל היתר מיוחד להגיע לישראל מוועדת החריגים, ביקש לוותר על סל הקליטה.

רוזנברג הוא הבעלים של חברת Centers Health Care שלה עשרות נכסים וחברות בתחום הטיפול הרפואי, הסיעודי והשיקומי ברחבי ארצות הברית. רוזנברג הבן עלה לישראל לפני מספר שנים והוא תושב ירושלים.

ממשרד הקליטה נמסר כי: "אנחנו לא יכולים למסור מידע על עולים שלא מאפשרים למסור מידע אודותיהם, אם וכאשר הדבר נכון אנחנו מברכים על כל עלייה ובטח על עלייה של אדם במעמדו שמהווה תרומה לישראל דווקא בתקופה קשה זו".