עוד חד-קרן בסייבר: אקווה סקיוריטי מגייסת 135 מיליון דולר

חברת אבטחת האפליקציות בענן גייסה בסך-הכול 256 מיליון דולר • את סבב הגיוס החמישי שלה, והשלישי שמתקיים תוך פחות משנתיים, הובילה ION Crossover Partners • מנכ"ל ומייסד משותף של אקווה, דרור דוידוף: "תוך שנתיים-שלוש אקווה תהיה שווה כמה מיליארדי דולרים ותצא להנפקה"

חברת אקווה סקיוריטי הודיעה היום (ד') כי השלימה סבב גיוס חמישי בהיקף 135 מיליון דולר, על-פי הערכת שווי של מעל מיליארד דולר. אקווה מפתחת טכנולוגיה להגנת סייבר לאפליקציות שרצות על ענן, בסביבות של קונטיינרים וירטואליים וסרברלס, מה שמכונה Cloud Native.

את סבב הגיוס, השלישי בתוך פחות משנתיים, הובילה ION Crossover Partners, והוא מביא את סך ההון שגייסה החברה ל-265 מיליון דולר. בסבבי הגיוס הקודם שלה גייסה אקווה 30 מיליון דולר, ובזה שלפניו - 62 מיליון דולר. בסבב השתתפו המשקיעים הקיימים של אקווה: M12, לייטספיד, אינסייט, TLV, גרינספרינג ו-Acrew קפיטל. 

אקווה היא דוגמה מובהקת לחברות שמגפת הקורונה הביאה לצמיחה מואצת שלהן. הצמיחה המהירה וסיבובי גיוס ההון הצמודים המגיעים במרווחי זמן קצרים יחסית, באים על רקע כמה תהליכים מואצים - גידול כללי באיומי הסייבר, שמלווה את מהפכת הדאטה והמעבר לענן - תהליכים שהואצו בעצמם על-ידי המעבר לעבודה ולצריכת שירותים מהבית.

אקווה נותנת פתרון אבטחה מקצה לקצה עבור אחד משלושת האספקטים של האבטחה בעולמות הענן, לצד תחום אבטחת רשת ולצד תחום אבטחת זהויות המשתמשים.

מתחרותיה של אקווה בתחום הגנת אפליקציות בענן הן ענקיות הסייבר טרנד מייקרו ופאלו אלטו. "פאלו רכשה תשע חברות שונות כדי לעשות את מה שאנחנו עושים, בעוד שאקווה פיתחה הכול בצורה אינטגרטיבית, מלמטה", הסביר המנכ"ל והמייסד-משותף באקווה סקיוריטי, דרור דוידוף.

בתשובה לשאלת גלובס על הערכות השווי הגואות של סטארט-אפים ישראליים בדגש על סייבר וענן, אמר דוידוף כי "מה שקרה בשוק זה שהיום כולם מבינים שהם צריכים להיות בענן, והענן יצטרך אבטחה מתאימה. השוק גדל אקספוננציאלית, והחברות הצעירות מגייסות במכפילים לא הגיוניים. בעוד שאצלנו העסקים בריאים, בסיס הלקוחות מדהים, יש מכירות משמעויות, נוכחות גלובלית ופלטפורמה מלאה שמותקנת אצל מאות לקוחות - חברות אחרות לא תמיד עומדות בפרמטרים העסקיים הבסיסיים, אבל רוכבות על ההייפ. יש הרבה כסף שלא בודק לעומק ומוכן להשקיע על סמך הבטחות גדולות".

המקרה של אקווה הוא אחר, אומר דוידוף. לדבריו, "הערכת השווי שלנו מבוססת על פרמטרים עסקיים מבוססים. יש לנו כבר כ-400 לקוחות משלמים, והמכירות הן כבר עתה בטווח הביניים שבין 10 ל-100 מיליון דולר בשנה, ובמודל מנוי מתחדש (ARR) עשרות. המטרה לחצות כבר בשנה הבאה את רף המכירות של 100 מיליון דולר".

דוידוף הבטיח עוד כי "תוך שנתיים-שלוש אקווה תהיה שווה כמה מיליארדי דולרים ותצא להנפקה".

מספר העובדים באקווה עומד כיום על כ-300 לאחר שבשנה שחלפה צמח בכ-80, והחברה מתכננת לגדול עד סוף השנה לכ-450 עובדים בסך-הכול.