ענקית התיירות המקוונת lastminute.com מגיעה לישראל

חברת איסתא וקבוצת lastminute.com הקימו חברת תיירות משותפת תחת מותג הטיסות המוזלות lastminute.co.il • בשלב ראשון ניתן יהיה להזמין באתר רק טיסות, כולל טיסות לואו קוסט וצ'רטרים • זו הפעם הראשונה שהחברה מקימה נציגות מחוץ לאירופה

אתר lastminute.com / צילום: Shutterstock
אתר lastminute.com / צילום: Shutterstock

ענקית התיירות המקוונת lastminute.com נחתה בישראל. איסתא וקבוצת lastminute.com, שפועלת ב-40 מדינות, הקימו חברת תיירות משותפת תחת מותג הטיסות המוזלות lastminute.co.il.

המותג פועל בישראל ובעברית במתכונת של הזמנות אונליין באתר ישראלי יעודי, בשלב ראשון לטיסות בלבד, כולל טיסות לואו קוסט וצ'רטרים. זו הפעם הראשונה שהחברה מקימה נציגות מחוץ למדינות אירופה.

בהודעה שפרסמה לאסט מינט היא מנמקת את הבחירה בישראל לאור שיעור ההתחסנות הגבוה בישראל אם כי יצוין כי המגעים להכניס את המותג המוכר לארץ החלו עוד לפני המגפה. מי שישמש כמנכ"ל החברה בישראל הוא דרן רוזובסקי.

הבשורה עבור הצרכנים הישראלים היא לא רק בכניסה של שחקן נוסף לשוק, ובעיקר בשחקן שקנה לו שם עולמי, אלא שהזמנה דרך אתר לאסט מינט שכעת פועל משלוחה מקומית, תהיה מוגנת בחוק הגנת הצרכן מפני שהחברה פתחה את הנציגות שלה בארץ. המשמעות הרלוונטית ביותר היא בנושא ביטולי עסקה (בטווח של 14 ימים ממועד ההזמנה).

בהודעה הבינלאומית שפרסמה החברה היא ציינה כי היא מצפה למכור בישראל מיליוני כרטיסי טיסה בשנה. "השילוב של שתי חברות ותיקות בענף יוכל להביא לשוק הישראלי משהו מרענן ואת היתרונות במגמה העולמית שעוברת מאופליין לאונליין כשלאסט מינט שמה לעצמה למטרה להתרחב במזרח התיכון ב-2021", נכתב בהודעה.

2020: שנה מאתגרת לענף התיירות

אנדראה ברטולי סמנכ"ל בלאסט מינט צוטט באומרו: "2020 הייתה שנה מאתגרת לענף התיירות. למרות זאת אנחנו מרגישים שזה הזמן להתכונן לעתיד לבוא ולגדול לתוך שווקים חדשים בעיקר כשאנחנו רואים סימנים ראשונים של התאוששות הודות לחיסון. שיעור ההזמנות גדל מדי שבוע בישראל וגם בבריטניה".

נבו גל סמנכ"ל פיתוח עיסקי באיסתא מסר כי הקמת האתר הישראלי היא "סנונית ראשונה שכן החברה המשותפת כבר בעיצומם של תהליכים נוספים להרחיב את הפעילות למדינות נוספות במזרח התיכון". עוד הוסיף גל כי "כניסת חברה בסדר גודל כזה לשוק הישראלי מהווה הבעת אמון משמעותית לימים שאחרי המשבר".

רוזובסקי מסר כי "איחוד הכוחות בין שתי ענקיות התיירות lastminute.com ואיסתא יביא בשורה של ממש לשוק המקומי. בעולם קיים עניין רב בשוק הישראלי בקרב חברות הענק וזאת בשל הפוטנציאל העצום הגלום בו. מספר הישראלים שטסו בשנה של טרום הקורונה היה זהה למספר התושבים במדינה (כ- 9 מיליון), נתון שאין לו אח ורע בשום מדינה אחרת".

עוד הוסיף רוזובסקי כי "בעוד שהעבודה על המיזם המשותף החלה בתחילת 2020 , שתי החברות סברו כי עכשיו הוא "העיתוי הנכון" להאיץ את השקת השותפות וזאת עקב עליית קצב המתחסנים בישראל, חתימת הסכמים בינלאומיים עם האמירויות, בחריין ומרוקו, והרצון לטיסות ההולך וגובר לשנת 2021.

"יש המון חברות OTA (Online Travel Agency) זרות שמוכרות לישראלים - אך החברה המשותפת תספק אתר מקומי בעברית, שרות לקוחות בעברית ותהיה כפופה לחוקי הגנת הצרכן הישראלי. אנו יודעים כי גם המחיר קובע ולכן אנו נפעל להביא לצרכן הסופי מוצר ושירות טוב יותר במחיר האטרקטיבי ביותר"

lastminute.com הוקמה ב2004 (החברה הוקמה ב-1998 אולם החליפה בעלים ומיתוג ב-2004) והיא נסחרת בבורסה בשוויץ. המותג מוכר באירופה והוא מהווה מטריה למותגי תיירות נוספים בהם Volagratis, Bravofly, Weg.de, Rumbo, Jetcost, Hotelscan.

לפי נתוני החברה מספר המשתמשים החודשי שלה עומד על 60 מיליון גולשים. החברה מעסיקה כ-1,200 עובדים ולאחרונה אף לקחה מקוקה קולה את החסות על ה-London Eye ובכך שינתה את הצבע של הגלגל הענק הלונדוני לוורוד למשך 3 השנים הבאות.