סגורים בבית וקונים פחות בגדים: ירידה של 33% ברווחי דלתא ברבעון

הכנסות החברה ירדו ב-9% ברבעון הרביעי לעומת הרבעון המקביל ב-2019 והסתכמו ב-459.7 מיליון דולר • אייזיק דבח, בעל השליטה ומנכ"ל דלתא גליל: "נגיף הקורונה אילץ אותנו לחשוב מחדש על הדרכים שבהן אנו מתנהלים"

אייזיק דבח, מנכ"ל דלתא / צילום: תמר מצפי
אייזיק דבח, מנכ"ל דלתא / צילום: תמר מצפי

מגפת הקורונה המשיכה לפגוע בתוצאות חברת ההלבשה דלתא גליל  גם ברבעון הרביעי של 2020, אולם יישום תוכנית התייעלות סייע בשיפור מדדי הרווחיות. הכנסות החברה ירדו ב-9% ברבעון הרביעי לעומת הרבעון המקביל ב-2019 והסתכמו ב-459.7 מיליון דולר.

בעקבות הירידה בהכנסות, ירד גם הרווח הנקי לבעלי המניות ברבעון הרביעי ב-33% ל-24.1 מיליון דולר. לדברי החברה, הקיטון במכירות ברבעון הרביעי בא לידי ביטוי בעיקר בחטיבה גלובלית פלח שוק עליון, דלתא מותגי פרימיום ובדלתא ארה"ב, ונבע ממגפת הקורונה.

מגפת הקורונה הביאה עמה סגרים ומגבלות במדינות רבות בעולם, והובילה לסגירה של חנויות רחוב וקניונים. מנגד, פרחו המכירות המקוונות ברחבי העולם, ופיצו באופן חלקי על הירידה במכירות החנויות הפיזיות.

אצל דלתא גליל צמחו במכירות המקוונות באתרי המסחר שלה באינטרנט ב-183% ברבעון הרביעי ל-76.1 מיליון דולר, והיוו כ-16.6% מסך ההכנסות, לעומת 5.3% בלבד מההכנסות ברבעון המקביל. הרווח הגולמי של החברה ירד ברבעון הרביעי ב-2% ל-184 מיליון שקל בעקבות הקיטון במכירות, אולם שיעורו מסך ההכנסות טיפס ל-40.1% לעומת 37.1% ברבעון המקביל בזכות שיפור בתמהיל המוצרים, התחזקות השקל והאירו מול הדולר, וכן עקב איחוד תוצאותיה של חברת המסחר המקוון Bare Necessities שרכישתה הושלמה.

הרווח התפעולי של דלתא גליל ירד ברבעון הרביעי ב-17% ל-43.4 מיליון דולר, אולם בנטרול סעיפים חד פעמיים נרשמה ירידה מתונה יותר של 7% ל-47.7 מיליון דולר. סעיפים אלו כללו ברבעון הרביעי בעיקר ירידת ערך של נכסים לא פיננסיים, כדוגמת מותגים, בהיקף של 4 מיליון דולר.

ב-2020 כולה רשמה דלתא גליל ירידת ערך של נכסים לא פיננסיים בהיקף של 16.8 מיליון דולר, וכן הוצאות ארגון מחדש של 39.2 מיליון דולר. אלו גררו את החברה להציג ב-2020 הפסד לבעלי המניות של 39.8 מיליון דולר, בהשוואה לרווח נקי לבעלי המניות של 57.9 מיליון דולר, שנרשם ב-2019.

ירידה של 14% במכירות ב-2020

מכירות החברה ירדו ב-2020 כולה ב-14% ל-1.45 מיליארד דולר, כאשר המכירות המקוונות רושמות צמיחה של 130% ל-152.5 מיליון דולר. אייזיק דבח, בעל השליטה ומנכ"ל דלתא גליל, אמר בתגובה לפרסום התוצאות, כי "שנת 2020 מייצגת שנה חסרת תקדים עבור דלתא גליל, כאשר נגיף הקורונה אילץ אותנו לחשוב מחדש על הדרכים שבהן אנו מתנהלים".

דבח הוסיף, כי "אני מרוצה מהנמרצות ומהירות התגובה שלנו למגפה תוך יישום יוזמות הדרושות להפחתת העלויות התפעוליות ולשיפור הגמישות הפיננסית שלנו. הגענו לרמות שיא בשיעורי הרווחיות הגולמית והתפעולית ברבעון הרביעי, ולשיא בתזרים המזומנים השנתי מפעילות שוטפת, שנבעו מהתרחבות מהירה בפעילות האון ליין, בשילוב עוצמת המותגים ובסיס הלקוחות הנאמן שלנו, יחד עם תוצאות מהלכי ההתייעלות שנקטנו ושאנו רואים אותם ממשיכים בעתיד.

"לאורך כל השנה נותרנו מחויבים להשיג צמיחה מקוונת הן באתרים שלנו והן ללקוחות ה-e-commerce. כפי שהודענו, דלתא רכשה את הקמעונאית המקוונת Bare Necessities, מהלך שמחזק את הנוכחות שלנו בעולם הדיגיטלי. סיימנו את השנה עם מכירות חזקות ברשת, ונמשיך לחפש דרכים חדשות לצמוח בזירה דיגיטלית".

בשבוע שעבר השלימה דלתא גליל את הנפקתה בבורסה של החברה הבת, דלתא ישראל מותגים, שמרכזת את פעילות הקבוצה בישראל. דלתא ישראל מותגים גייסה בהנפקה 80 מיליון דולר לפי שווי של כ-400 מיליון דולר אחרי הכסף ממשקיעים מוסדיים ישראלים מובילים.

"עם צוות ניהולי חזק וביצועים פיננסיים מצוינים, הנפקה זו היא הישג חשוב וצעד טבעי בהתפתחות דלתא ישראל מותגים כמותג המוביל בישראל להלבשה תחתונה, פיג'מות ובגדי פנאי לכל המשפחה", אמר דבח. "בהתחשב בכך שההשפעה העתידית של COVID-19 נותרה בלתי ידועה, תמהיל הלקוחות וקטגוריות המוצרים המגוונים שלנו והנוכחות הגלובלית הרחבה ממשיכות להניע את מומנטום הצמיחה ואת האיזון העסקי שלנו".

דלתא גליל  נסחרה היום בבורסה לפי שווי של 2.36 מיליארד שקל. לאחר ההנפקה היא מחזיקה כעת ב-80% ממניות דלתא מותגים, ששוויה הבורסאי עמד היום על 1.3 מיליארד שקל. כך, ששווי ההחזקה של דלתא ישראל במניות החברה הבת עומד על 1.04 מיליארד שקל.