התגעגעתם לסיני? מעבר גבול טאבה ייפתח לכניסה ויציאת ישראלים

הממשלה תגבש בתוך שבוע מתווה ליציאת וכניסת ישראלים דרך מעבר טאבה, כך שעדיין לא נקבע המועד לפתיחת הגבול • המעבר יתאפשר במסגרת התו הירוק, כלומר למחוסנים או למחלימים מקורונה, כך שילדים מתחת לגיל 16 לא יוכלו להתלוות להוריהם

מעבר גבול טאבה / צילום: שלומי יוסף
מעבר גבול טאבה / צילום: שלומי יוסף

בשורה למי שהתגעגע לנופש בסיני: מעבר הגבול טאבה, שסגור מזה כשנה, ייפתח ליציאה ולכניסה של ישראלים. כיום המעבר פתוח רק לטובת יוצאים מישראל באישור מיוחד בנימוק הומניטרי. גם עתירות שהוגשו בנושא לא הצליחו לשכנע לפתיחת המעבר היבשתי עם מצרים, אולם ברוח הבחירות מסתבר שזה אפשרי.

המעבר יתאפשר במסגרת התו הירוק, כלומר למחוסנים או למחלימים מקורונה, כך שילדים מתחת לגיל 16 לא יוכלו להתלוות להוריהם. בעניין זה הבהיר משרד התחבורה כי עד 20 במרץ בקשות שיוגשו לוועדת החריגים של ילדים שמבקשים להתלוות להוריהם המחוסנים לחופשה - יידחו על הסף.

הממשלה תגבש בתוך שבוע מתווה ליציאת וכניסת ישראלים דרך מעבר טאבה, כך שעדיין לא נקבע המועד לפתיחת הגבול. את ההצעה יזמה שרת התיירות אורית פרקש-הכהן. המתווה יגובש על-ידי צוות של משרדי הבריאות, הפנים, החוץ, התחבורה והתיירות. המתווה יכלול מכסת נוסעים יומית וחובת בדיקות לפני הכניסה לישראל.

מכסת הנוסעים היומית לכניסת ישראלים עומדת על 3,000 בלבד, והיא כוללת את מעברי הגדול היבשתיים ואת שער הכניסה העיקרי לישראל, כלומר נתב"ג. בשונה מהאפשרות לצאת ולהיכנס (למחוסנים ומחלימים) בלי צורך באישור במעבר הגבול האווירי, לא התאפשר מעבר כזה בגבולות היבשתיים, בנימוק של ויסות מספר הנוסעים והבקרה עליהם.

בדברי ההסבר להצעה עליה הצביעו חברי הממשלה הועלה החשש כי עם פתיחת מעבר הגבול טאבה, מאות ואף אלפי ישראלים יבקשו לצאת לנפוש בחצי סיני. ברקע נזכיר כי עדיין קיימת אזהרת מסע לתיירות במצרים.

ולמי שתוהה מדוע שרת התיירות מקדמת מודל שלמעשה יוציא את התיירות מישראל למדינה השכנה, מציינת פרקש-הכהן: "לאחר שהוחלט על פתיחת השמיים, אני רואה חשיבות רבה בהחלטה שמאפשרת יציאה, לא רק לישראלים שבידם לנסוע לאיי סיישל, אלא מוסיפה אפשרות נוספת לציבור. במקביל, אנו מכינים לממשלה מתווה להכנסת תיירות חוץ בטוחה לישראל. צעד זה חיוני לשיקום ענף התיירות שנפגע קשות בתקופת הקורונה, ויתרום לכלכלת ישראל".