דוח פינטק | פודקאסט

האם הארנקים הדיגיטליים מבשרים את סוף עידן כרטיסי האשראי?

ארנקים דיגיטליים ואפליקציות תשלום כובשים את השוק בישראל ובעולם ומאפשרים העברת תשלום בין אנשים וגם לבתי עסק • כיום הם מבוססים על כרטיסי אשראי, אך בעתיד הם יאפשרו גם מעקף שלהם • האם זהו סוף עידן הכרטיסים? • האזינו

ארנק דיגיטלי / אילוסטרציה: Shutterstock
ארנק דיגיטלי / אילוסטרציה: Shutterstock

בחודשים האחרונים נחת על הישראלים מבול של ארנקים דיגיטליים שהושקו בקצב מסחרר. העיתוי לא היה מקרי: בנקים וחברות כרטיסי אשראי נערכו עם הארנקים - שהם האפשרות לשלם בקופה באמצעות הטלפון הסלולרי - לקראת ההשקה של אפל-פיי, שהתרחשה בתחילת מאי. מהם הארנקים האלה? מביט קארד של בנק הפועלים, דרך ANYPAY של ישראכרט ועד ארנקים נוספים של מקס, כאל, והבנקים הבינלאומי ולאומי.

כל אלה הם ארנקים שמבוססים על כרטיסי אשראי. אלא שבעתיד יהיו טכנולוגיות שיאפשרו לנו לבצע העברות כספים דיגיטליות גם ללא התיווך של כרטיס האשראי. האם אנו צועדים לקראת עידן חדש שבו כבר לא יהיה צורך בכרטיסי אשראי?

דן דולב / צילום: מרב דולב
 דן דולב / צילום: מרב דולב

דן דולב, אנליסט פינטק בכיר במיזוהו, בנק בניו יורק, מסביר כי הערך של כרטיסי האשראי כיום טמון בין השאר בכך שהם מספקים לקונה ולמוכר הגנות בתחום האבטחה ואשרור זהותו של הצרכן. "כשאדם שולף את כרטיס האשראי במלון בוונציה, המלון יודע מי הוא. הכרטיס מספק את הגושפנקה הזו. אבל בעולם של טכנולוגיה מתקדמת, הצרכן יוכל לשלם ישירות למוכר בלי התיווך של כרטיס האשראי וזה מסלול עוקף לוויזה ומאסטרקארד".

מה עוד צופן בחובו העתיד בתחום הארנקים הדיגיטליים וכרטיסי האשראי? האזינו לפרק של "דוח פינטק" השבוע.

■■

ד"ר אושי שהם-קראוס הוא דוקטור לפילוסופיה של הכלכלה, עוסק בלימודי עתידים בתחום הפיננסי. לימד במשך שנים בבתי הספר לכלכלה ולמינהל עסקים במכללה למינהל. מרצה ויועץ בתחומי ה-Fintech ,Wealthtech ,Insurtech. מרצה על התפתחויות טכנולוגיות קרובות והשפעתן על סקטורים שונים בתעשייה ומדריך בשימוש בסכמות חשיבה מתחום לימודי העתידים לטובת עבודה ארגונית. ניתן להשיג את אושי באתר הבית או במייל