סלקום העלתה את הקמפיין המושקע ביותר, אבל +yes ונועה קירל לוקחות את הבכורה הכפולה

בדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה לא התברג אף קמפיין של מפרסם שאינו נמנה עם המפרסמים הקבועים והגדולים • פרט לחברות התקשורת שמשקיעות בקמפיינים, קרב שיווקי נוסף מתנהל בגזרת אפליקציות התשלום

השבוע דיווחנו על עומס משמעותי בביקוש לפרסום, שגורם לצפיפות רבה במקבצי הפרסומות, שהופכים ארוכים במיוחד. תוך תקופה קצרה עלו לאוויר הרבה קמפיינים, חלקם בדגש על תדמית וקריאטיביות, אבל התוצאות של מדד הזכורות והאהובות מלמדות שבעומס כה גדול, ללא תקציב מדיה מאסיבי או שפה עקבית שנחרטת בתודעה, אין כמעט סיכוי לחדור את הרעש ולהגיע לתודעת הצופים.

לראייה, מבין הסרטים החדשים שעלו בשבועיים האחרונים, לא התברג אף קמפיין של מפרסם שאיננו נמנה עם המפרסמים הקבועים והגדולים.

 
  

מאז שעלתה לאוויר הפרסומת של yes עם נועה קירל היא זכתה ללא מעט 'תקשורת חינם', אך לא בהכרח חיובית. במשרדי הפרסום זלזלו בהפקה, ברשתות החברתיות קבלו על השימוש המסחרי במה שנתפס נכס צאן ברזל בתרבות הישראלית - הסרט "השוטר אזולאי" - ולרגע היה נדמה כי החברה צפויה להתמודד עם תביעה מצד בני משפחתו של אפרים קישון ז"ל, יוצר הסרט, שלא אהבו את העובדה שהחברה עשתה עליו פרפרזה מבלי לשלם להם.

אבל תוצאות מדד הזכורות והאהובות השבוע מראות כי עם תקציב ראוי ופריסת מדיה מצוינת, הכלבים נובחים והשיירה עוברת. לאחר שבימים האחרונים נדמה שאי אפשר להימלט מפניה המחייכות של קירל על המסך, לעיתים בוורסיות ארוכות ולעיתים בוורסיות קצרות, הפרסומת בכיכובה מדורגת גם בראש דירוג הזכורות וגם בראש האהובות.

הפרסומת, שמגיעה ממשרד הפרסום אדלר-חומסקי, רושמת שיעורי זכירות העומדים על 12.4% - גבוה מהממוצע החצי שנתי של הפרסומות הזכורות, העומד על 7.5%. שיעורי האהדה עומדים על כ-20.7%, נמוך מהממוצע החצי שנתי של הפרסומות האהובות, העומד על 21%.

במקביל משקיעה קבוצת בזק גם במותג הבינלאומי, וממשיך לפרסם את הקמפיין בכיכובם של הזמרת אלה לי והפרזנטור הקבוע גידי גוב. הקמפיין, באמצעות משרד הפרסום אדלר-חומסקי, כבר נמצא בשלבים הסופיים שלו עם הרבה פחות נוכחות על המסך, מה שבא לידי ביטוי במיקום נמוך יותר בדירוג הפרסומות הזכורות. עם זאת, בדירוג האהדה ממוקם הקמפיין במקום השני.

עוד במקום שני, עם אותם שיעורי אהדה בדיוק, נמצאת גם הפרסומת לסלקום, שעולה בהדרגה בשיעורי האהדה אליה, ככל שהצופים מתרגלים לשפה החדשה שאימצה החברה. הפרסומת, באמצעות משרד הפרסום פובליסיס ONE, היא המושקעת ביותר השבוע - עם היקף השקעה העומד על כ-1.6 מיליון שקל.

פרט לחברות התקשורת שמשקיעות בקמפיינים, קרב שיווקי נוסף שבא לידי ביטוי בדירוג השבוע קשור לאפליקציות התשלום. מול הקמפיין המושקע של ביט באמצעות אדלר-חומסקי עלה קמפיין חדש של לאומי באמצעות מקאן תל אביב לקידום אפליקציית התשלום שלהם. הקמפיין של ביט נמצא באוויר כבר שבועיים, ולאומי עלו רק עתה. הפעם התוצאות של ביט בשני הדירוגים טובות יותר.

אינפורמטיביות לפני הכול

למרות שלפ"מ נמצאים באוויר עם פרסומות אינפורמטיביות שנוגעות לקורונה ולא פרסומות 'קריאטיביות' שנועדו להעביר את המסר באופן מרוכך, הפרסומת שמעודדת להתחסן ממשיכה ליהנות משיעורי אהדה גבוהים יחסית.

שלוש בדירוג

אדלר-חומסקי מוביל השבוע עם הכי הרבה פרסומות בדירוג: בזק, yes וביט של בנק הפועלים.

עוקף בסיבוב

השת"פ של ליברה עם קשת מאפשר לו זמן אוויר בתקופה שזהו מצרך יקר, וכך הוא עוקף מותגים שגדולים ממנו בהרבה.