המדינה תאשר? ישראייר מבקשת להפעיל טיסות לשארם א-שייח'

החברה מבקשת להפעיל שתי טיסות יומיות מנתב"ג ומנמל התעופה בחיפה, כשהמטרה היא להציע יעד קרוב לחופשה בשארם המשופעת במלונות של הרשתות המובילות בעולם

שארם א-שייח', מצרים / צילום: Shutterstock
שארם א-שייח', מצרים / צילום: Shutterstock

אחרי שביצעה מספר טיסות מיוחדות למצרים, חברת התעופה ישראייר הגישה בקשה להפעיל שתי טיסות יומית לשארם א-שייח'.

החברה מבקשת להפעיל טיסות מנתב"ג ומנמל התעופה בחיפה, כשהמטרה היא להציע יעד קרוב לחופשה בשארם המשופעת במלונות של הרשתות המובילות בעולם. משך הטיסה לשארם מנתב"ג הוא כשעה ועשר דקות.

את הבקשה הגישה ישראייר בשבוע שעבר, ולפי הודעת החברה, שתי הטיסות היומיות יופעלו מיד לאחר קבלת האישורים הנדרשים.

נדמה כי האתגר הגדול הוא לקבל אישור מהמדינה להסדרי אבטחת טיסות שימריאו באופן סדיר מנמל תעופה במצרים. לאחרונה הפעילה ישראייר טיסות פרטיות ומיוחדות (כולל עבור רשויות המדינה) לקהיר ולשארם א-שייח'. 

אג'יפט אייר תטוס לישראל

בתוך כך נזכיר כי חברת התעופה הלאומית של מצרים, אג'יפט אייר, הגישה בקשה לטוס לישראל. החברה מתכוונת להפעיל 21 טיסות בשבוע בקו תל אביב-קהיר. לא מדובר בקו חדש עבור החברה: כיום מפעילה החברה טיסות בקו תל אביב-קהיר באמצעות חברת התעופה אייר סיני, החברה-הבת של אג'יפט אייר, כשהיא טסה במטוס לבן ונטול לוגו.

הטיסות פעלו בתדירות של 7 טיסות בשבוע בשני מטוסים ייעודיים שעל זנבם לא מתנוסס דגל מצרים. הבקשה כעת היא להפעיל את הטיסות במטוסי החברה-האם ולעלות את תדירות הטיסות ל-21 בשבוע.

הכוונה של אג'יפט אייר היא להציע טיסות המשך מקהיר, נמל הבית שלה, למגוון יעדים, כשיש אפשרות שהחברה תבקש גם להפעיל טיסות משארם לתל אביב.

אגיפ'ט אייר משתייכת לברית התעופה הגדולה בעולם, סטאר אליאנס. החברה נוסדה ב-1932, והצי שלה מונה כ-70 מטוסים.