מודרנה החלה ניסוי בחיסון לקורונה בילדים בני 6 חודשים ומעלה

מודרנה ופייזר כבר החלו בבדיקת החיסון על בני נוער מגיל 12 ומעלה • חיסונים אלו, במקרה שיאושרו, עשויים להגיע לארץ כבר עד סוף השנה הנוכחית

חיסון נגד קורונה / צילום: Reuters, Amir Cohen
חיסון נגד קורונה / צילום: Reuters, Amir Cohen

חברת החיסונים מודרנה הודיעה היום (ג') כי החלה לבחון את החיסון שלה נגד מחלת הקורונה ( Covid-19 ) גם בילדים מגיל 6 חודשים ומעלה. הילדים הראשונים כבר קיבלו את החיסון.

החברות מודרנה ופייזר, אשר שתיהן פיתחו חיסונים מבוססי RNA, כבר החלו בבדיקת החיסון על בני נוער מגיל 12 ומעלה. התוצאות של חיסונים אלה לא פורסמו, אך גם לא נודע עד כה על בעיות בטיחות יוצאות דופן.

הניסוי נערך בארה"ב ובקנדה, בשותפות עם ה-NIAID, המכון הלאומי לחקר אלרגיות ומחלות מדבקות, המנוהל על ידי ד"ר אנתוני פאוצ'י, היועץ הבכיר לקורונה של ממשלת ארה"ב. הוא יערך ב-6,750 ילדים, בשני חלקים. בשלב הראשון תיבחן התגובה החיסונית של הגוף למינונים שונים של החיסון, ובשלב הבא, יערך ניסוי במינון שנבחר מול קבוצת ביקורת, בדומה לניסוי שנערך במבוגרים.

גורמים ממשלתיים אמרו כי אם התוצאות יהיו טובות, חיסונים לנוער עשויים להיות זמינים לקראת תחילת שנת הלימודים הבאה, ולילדים בתחילת 2022. סביר להניח כי בטיחות הניסוי תיבחן לאורך זמן רב יותר בילדים לעומת מבוגרים, וכאשר החיסונים יוצעו לילדים, כבר יהיו תוצאות בטיחות בנות שנה מהניסוי במבוגרים.

כמו כן נודע כי גם חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון האמריקאית מתכננת להתחיל בקרוב ניסוי בבני נוער ואחר כך בילדים.

בישראל, כבר חוסנה רוב האוכלוסייה הבוגרת. לכן מבצע החיסון של בני הנוער צפוי להתחיל מיד לאחר אישור החיסון לקבוצת גיל זו, כמובן בתנאי שתוצאות הניסוי יהיו טובות, הן מבחינת יעילות והן מבחינת בטיחות. בארה"ב, מבצע החיסונים עדיין מרוכז במבוגרים, ולא ברור מתי יגיע התעדוף לנוער ולילדים.

בישראל ובעולם כבר חוסנו מספר קטן של ילדים שהיו בסיכון יוצא דופן מנגיף הקורונה עד שרופאיהם העריכו שכדאי להסתכן ולחסנם נגד קורונה עוד לפני שהסתיים הניסוי הרשמי.