מנסה לקבוע עובדות בשטח? יגאל דמרי הגיע להשקת סניף של יינות ביתן

דמרי השתתף בהשקת סניף של הרשת בנתיבות לצד נחום ביתן • ביתן מנסה לקדם לקיחת ההלוואה מדמרי כדי למנוע את מכירת הרשת לקבוצת משקיעים בהובלת הפניקס

משמאל: יגאל דמרי, נחום ביתן ומנכ"ל יינות ביתן מיכאל לובושיץ / צילום: מיכאל אביטבול
משמאל: יגאל דמרי, נחום ביתן ומנכ"ל יינות ביתן מיכאל לובושיץ / צילום: מיכאל אביטבול

מנסה לקבוע עובדות בשטח? שעות לפני מועד ההכרעה בנוגע לעתידה של רשת יינות ביתן, הגיע אמש (ג') איש הנדל"ן יגאל דמרי להשקת הסניף של הרשת בעיר נתיבות תחת הפורמט החדש 'ביתן מרקט', לצידם של נחום ביתן, ומנכ"ל החברה, מיכאל לובושיץ.

השבוע נחשף בגלובס כי יינות ביתן מבקשת להשהות את העסקאות עם המתחרות ויקטורי ופרשמרקט, בניסיון לחתום על עסקה עם יגאל דמרי להלוואה של כ-300 מיליון שקל, ולפרוע את חובות הרשת לבנקים. במסגרת זו ביתן מנסה להוביל מהלך במסגרתו החוב לבנקים ייפרע, ותושהה העסקה עם המתחרות ויקטורי ופרשמרקט למכירת 16 סניפים בתמורה ל-285 מיליון שקל. זאת, מתוך כוונה לעקוף את חברות ביטוחי האשראי ולהשלים עסקה עם דמרי בלבד. אלא שביממה האחרונה התברר כי חברות בענף ביטוחי האשראי דורשות מביתן ערבות בנקאית בהיקף מחצית מהחוב לספקים שמוערך בסכום של 300-400 מיליון שקל, כשביתן מצידו פועל להגיע להבנות סביב סכום נמוך יותר של 50-100 מיליון שקל.

ביום חמישי הקרוב יחול הדד ליין הסופי בעסקה, במסגרתה קבוצת משקיעים שכוללת את חברת הפניקס, ארקין וקרן כלירמרק תרכוש 66% מהרשת בתמורה להזרמה של 300 מיליון שקל לפי שווי חברה של 150 מיליון שקל "לפני הכסף". ככל שלא תמצא חלופה, תושלם עסקה במתווה הזה על אף ההתנגדות של ביתן.