מתרחבת בעולם: התעשייה האווירית מקימה מרכז לשירותי תעופה בליטא

מרכז התחזוקה החדש, שיקום בשיתוף חברת Aviatic, צפוי להתחיל את פעילותו במהלך 2022

מטוס בתחזוקה בתעשייה האווירית / צילום: התעשייה האווירית
מטוס בתחזוקה בתעשייה האווירית / צילום: התעשייה האווירית

התעשייה האווירית מרחיבה את פעילותה הבינלאומית: חתמה על מזכר הבנות עם חברת Aviatic, לפיו יוקם מרכז תחזוקה בשדה התעופה בליטא. במרכז תעניק תע"א שירותי תחזוקה ושיפוץ כלי טיס, הסבות מטוסים מתצורת נוסעים לתצורת מטען, הדרכות והכשרות, וסיוע בקבלת הסמכות ורישיונות. את המרכז בשדה התעופה ב-Siauliai תפעיל חברת Aviatic שגם תסייע מול הרגולטור בליטא, לרבות בסוגיות תכנון והקמת תשתיות.

מרכז התחזוקה החדש, שייקרא 'Aviatic MRO', צפוי להתחיל את פעילותו במהלך 2022. המרכז כולל האנגר חדשני שיאפשר את ביצוע של כל סוגי עבודות ה-MRO (תחזוקה, תיקונים ושדרוג). בהודעתה מציינת תע"א כי "פתיחת מרכז התחזוקה בליטא הוא צעד נוסף במדיניות התעשייה האווירית לייצור מקומי והעברת ידע במקומות שונים בעולם, שצובר תאוצה בשנים האחרונות".

סמנכ"ל התעשייה האווירית, ומנהל חטיבת תעופה, יוסי מלמד מסר: "שיתוף הפעולה מהווה עוגן מקצועי ומסחרי לפעילות תחזוקת המטוסים בליטא המהווה מיקום אידיאלי מרכזי, הסמוך לכמה ממוקדי הטיסה העמוסים ביותר בעולם. חתימת מזכר ההבנות עם חברת Aviatic דווקא בתקופה בה עולם התעופה מצוי במשבר בעקבות נגיף הקורונה, מעידה היטב על עוצמתה של החברה בתחום התעופה, והאמון הרב שרוחשים לה בעולם".

חטיבת התעופה של התעשייה האווירית מאגדת תחתיה את כלל הפעילות במטוסים מאוישים: תחזוקה (MRO), מטוסי מנהלים, הסבות מטוסי נוסעים למטען, מכלולים ומבנים תעופתיים, השבחות כלי טיס ועוד. בין לקוחותיה נמנות החברות הגדולות במשק, בהן: אמזון, DHL, לוקהיד מרטין, בואינג גאלף סטרים ועוד.