בזק | בלעדי

בבזק מתכננים ספין אוף של החטיבה העסקית של בזק בינלאומי

במסגרת המיזוג של בזק בינלאומי ו-yes תמוזג החטיבה הפרטית של בזק בינלאומי לתוך yes והחטיבה העסקית תוקם מחדש כחברה עצמאית

גיל שרון, יו"ר בזק / צילום: איל מרגולין
גיל שרון, יו"ר בזק / צילום: איל מרגולין

הנהלת אלפא שוקלת ספין אוף של פעילות החטיבה העסקית של בזק בינלאומי ובמקומה להקים חברה חדשה נפרדת שתמשיך ותתמקד בשוק זה. המשמעות היא שבזק בינלאומי תפוצל כך שהחטיבה הפרטית תמוזג לתוך yes והחטיבה העסקית תישאר יחידה עצמאית שתשיא ערך על רקע החוזקות של בזק בינלאומי בשוק העסקי.

התוכנית כרגע נבחנת ואין עדיין החלטה סופית, אך היא אמורה להתקבל על ידי דירקטוריון בזק שקרוב לוודאי יעניק לה אור ירוק.

בזק בינלאומי היא אחת החברות החזקות ביותר בשוק פתרונות תקשורת לעסקים, שזה שוק תוסס שהביקושים בו גדולים ולא פחות חשוב הוא נטול רגולציה במובן הזה שהוא יאפשר לחברה החדשה לפעול בחופשיות בדרך של רכישת חברות, התמודדות במכרזים, הגשת הצעות משותפות וכו'.

לפעילות החדשה המתוכננת אין עדיין שם ולא ברור האם היא תיקרא בזק בינלאומי עסקים או שיינתן לה שם אחר, ואולם בכל מקרה הרעיון הוא שהעובדים הקיימים היום בחטיבה יועברו אליה כך שבסוף הרבה פחות עובדים יצטרכו ללכת הביתה במסגרת המשך תוכניות ההתייעלות של החברות בנות. 

לדברי לימור ליברמן-לביא, יו"ר ועד עובדי בזק בינלאומי, "פנינו היום לגיל שרון, יו"ר דירקטוריון בזק, והבהרנו לו כי לא נסכים לכל מתווה אשר יפרק את בזק בינלאומי ויפגע בעובדים. בנוסף, בתיאום עם ההסתדרות, בכוונתנו להכריז על סכסוך עבודה. כפי שהוכחנו בעבר, לא נהסס לנקוט בכל האמצעים והכלים שברשותנו, לרבות צעדים ארגוניים מרחיקי לכת, על מנת להילחם בתכניות ההנהלה. זה הזמן גם להזכיר, למי ששכח, שמו"מ מנהלים באמצעות שיח בין אנשים - ולא באמצעות כלי התקשורת. נמשיך להיאבק על עתידה של בזק בינלאומי ונגד הפגיעה המתמשכת בעובדי החברה המסורים".