בחירות 2021 | פרשנות

התכתבות הוואטסאפ הפרטית של רגב ובנט ומרצ עובדת קשה מאחורי הקלעים: 5 דברים שקרו היום במערכת הפוליטית

המטרה של נתניהו: להוריד את בנט למספר חד ספרתי של מנדטים וכמה שיותר נמוך • ועדת הבחירות העבירה היום הנחיות להצבעת חולים ומבודדים • ומרצ עובדת קשה מאחורי הקלעים כדי להבטיח שתעבור את אחוז החסימה

נפתלי בנט / צילום: אורון בן חקון
נפתלי בנט / צילום: אורון בן חקון

אם כבר חשבתם שראיתם הכול בבחירות האלה, ובכן - כנראה שטעיתם. היום זכו אזרחי ישראל להצצה להתכתבות וואטסאפ פרטית של שרה ויו"ר מפלגה. שרת התחבורה מירי רגב שלחה ליו"ר ימינה נפתלי בנט עותק של מכתב שבו הוא מבקש להצהיר שלא יקיים ממשלה עם לפיד, במחווה לאותו מכתב אולי שהציגה אופירה לגדעון סער באחת מתוכניות העבר שבו הוא התחייב שלא לשבת תחת נתניהו. סער חתם אז, אבל בנט - שלא אהב את הרעיון - כתב לרגב תשובה צינית ותהה אם היא עוד לא ירדה מהארץ בשל מחדל נתב"ג. את ההתכתבות פרסם לעיתונות. רגב לא נשארה חייבת, שלחה לו תגובה ומיהרה לפרסם צילום מסך לעיתונאים.

צילום מסך מההתכתבות בין מירי רגב לנפתלי בנט / צילום: צילום מסך
 צילום מסך מההתכתבות בין מירי רגב לנפתלי בנט / צילום: צילום מסך

צילום מסך מההתכתבות בין מירי רגב לנפתלי בנט / צילום: צילום מסך
 צילום מסך מההתכתבות בין מירי רגב לנפתלי בנט / צילום: צילום מסך

ההתכתבות הנ"ל היא עדות נוספת למאבק המסלים בין נתניהו לבנט על קולות המתלבטים בימין. בעוד נתניהו מבקש שלא לפגוע באלקטורט של סמוטריץ, בבנט הוא מכה ללא רחם. המטרה: להוריד אותו למספר חד ספרתי של מנדטים וכמה שיותר נמוך. בפעם האחרונה שנתניהו הצליח במשתה הרגע האחרון של בנט הוא הוריד אותו מתחת לאחוז החסימה וגזר עליו בחירות נוספות ואז עוד מערכת ועוד אחת וגם את זו הנוכחית.

בוועדת הבחירות העבירו היום הנחיות להצבעת חולים ומבודדים, תזכורת למי שהספיק לשכוח שהבחירות האלה נערכות בצל מגפה עולמית. על פי הנחיות הוועדה, חולה מאומת יגיע להצביע בקלפי מיוחדת בהסעה של ועדת הבחירות בלבד. מבודד עם תסמינים יישלח גם הוא לקלפי מיוחדת לחולים ואילו מבודד ללא תסמינים יצביע בקלפי למבודדים. מי שמגיע לקלפי מבודדים יכול להגיע באופן עצמאי ולא בתחבורה ציבורית, אם אין לו רכב הוא יוכל להזמין לעצמו הסעה מוועדת הבחירות כדי לממש את זכותו הדמוקרטית.

דברים שלא שמעתם היום וכנראה שבצדק: מפלגת ׳עצמנו, עצמאים וליברלים׳ הודיעה כי היא מסירה את מועמדותה ותומכת בכחול לבן. יו"ר המפלגה דותן סופר אמר "היחידים בממשלה הנוכחית שהביעו עניין במצוקת בעלי העסקים היו אנשי כחול לבן. בזכות בני גנץ ובזכותם המשק נפתח ולא נשאר סגור עד דקה לפני הבחירות. הם היחידים שהרגישו את הכאב ופעלו מהר כדי לעצור אותו, כשביבי וישראל כץ מפריעים להם".

מרצ עובדת קשה מאחורי הקלעים כדי להבטיח שתעבור את אחוז החסימה. מדובר במערכת בחירות נוספת שבה המפלגה צריכה לפעול ברגע האחרון כדי להציל את עצמה מלהישאר מחוץ לכנסת. היא לא פועלת כדי לצרף תומכים נוספים אלא בעיקר כדי להצעיד לקלפיות את אלו שיש לה: הישרדות במקום צמיחה. לעבודה הקשה מאחורי הקלעים נרתמה גם הפעם היו"ר לשעבר זהבה גלאון שנמצאת שעות ארוכות בטלפונים שנועדו להבטיח שמרצ תהיה בכנסת ה24.