מירית רבינוביץ מונתה למנכ"לית דנטסו ישראל

רבינוביץ, ששימשה בשש השנים האחרונות כ-COO של קבוצת אדלר-חומסקי, תחליף בתפקיד את אורי אלמן שמסיים את תפקידו לאחר 4.5 שנים

מירית רבינוביץ, ששימשה בשש השנים האחרונות כ-COO של קבוצת אדלר-חומסקי, מונתה למנכ"לית דנטסו ישראל. רבינוביץ תחליף בתפקיד את אורי אלמן, שמסיים את תפקידו לאחר 4.5 שנים.

רבינוביץ, שברזומה שלה יש חלק בטרנספורמציה הדיגיטלית של קבוצת אדלר-חומסקי והאינטגרציה בין החברות השונות בקבוצה, נבחרה בסיומו של תהליך ארוך שהובל על-ידי סניף דנטסו ישראל בשילוב עם חברת השמה חיצונית וליווי הנהלת הקבוצה מאירופה. הבחירה בה נעשתה בין היתר מתוך כוונה להתרחב ולגדול בפעילויות הפרסום בשוק המקומי, ולא להישען על שוק האקספורט ממנו התחילה החברה.

דנטסו ישראל החל כמשרד מקומי, תחת השם "אבגדה", שהוקם על-ידי גיל יונס, קובי פרנקנטל ואיל חן שעזב בינתיים. השניים, יוצאי גוגל, הקימו ב-2010 סוכנות שהתמחתה בפרפורמנס, תחום שהיה אז בחיתוליו. הם קיבלו רוח גבית מגוגל, והצליחו לגייס לקוחות כמו קשת, בזק בינלאומי, קיה, איסתא, גוגל, דנונה וג'ונסון אנד ג'ונסון.

בשנים הראשונות החלק הארי של פעילות המשרד היה עבור לקוחות בחו"ל, לקוחות ישראלים שביקשו לפעול בשווקים הבינלאומיים, או לקוחות בינלאומיים שביקשו לנצל את היכולות הטכנולוגיות של השניים.

בהמשך נרכשו מניות "אבגדה" על-ידי תאגיד הפרסום היפני דנטסו שביקש להפוך אותו לזרוע הדיגיטלית המקומית שלו תחת המותג iProspect - סוכנות הפרפורמנס הבינלאומית של דנטסו. סכום הרכישה לא פורסם, אולם בשוק העריכו כי היקף העסקה עמד על כ-60 מיליון דולר, בהתאם לאבני דרך על פני שנים. העסקה עם דנטסו נעשתה באמצעות הזרוע המקומית שלה בארץ, קרט ישראל - אז חברת מדיה שהתמחתה בעסקאות מדיה אוף-ליין. קרט הבינלאומית נרכשה על-ידי דנטסו, שסימנה את השוק הדיגיטלי כשוק שחשוב להיכנס אליו.

מתוך הבנה שהשוק הישראל מוטה טכנולוגיה, הנציגות הישראלית של קרט חיפשה חברות מקומיות לרכישה. "אבגדה" אמורה הייתה להוות דריסת הרגל של דנטסו גם בזכות הפתרון הפרסומי שפיתחה וגם באמצעות הלקוחות הבינלאומיים של החברה.

קרט ו"אבגדה" מוזגו לחברה אחת, ובהדרגה עזבו השותפים המייסדים, ואורי אלמן, שחוזקותיו הן מתחום הפרסום, המחקר והשיווק "המסורתיים", הוביל את המשרד מאז.

אלמן פעל כדי לבנות פעילות משמעותית גם בזירה המקומית שכללה גיוס תקציבים כמו קבוצת פררו, קבוצת אסתי לאודר, קבוצת פיליפס, קבוצת דלק ומותגים נוספים. בתחילת 2021 זכתה דנטסו במכרזים של קרפט היינץ, קאנון, ולאחרונה על הסכם עם חברת פייבר.

רבינוביץ אישרה את הידיעה ומסרה: "הפעילות של דנטסו ישראל מאופיינת בהיקפים גדולים מאוד של פרסום בדיגיטל עבור מותגים ישראליים בפעילות גלובלית, ובשנים האחרונות פותחה פעילות משמעותית גם בישראל, כחלק מתוכנית ההתרחבות של הקבוצה. אני גאה להוביל את המשך הצמיחה שלה בשנים הבאות יחד עם ההנהלה החזקה שיש בחברה. אני סומכת עליהם שנמשיך להצעיד את החברה קדימה".