עכשיו זה רשמי: איירון סורס תיכנס לוול סטריט דרך ספאק לפי שווי של 11.1 מיליארד דולר

איירון סורס, המפתחת פלטפורמה למפתחי משחקים ואפליקציות, תגייס 800 מיליון דולר • עוד 1.5 מיליארד דולר ילכו לבעלי המניות, מהם כ-10% הם העובדים

חברי הנהלת איירון סורס / צילום: אדם פרימר
חברי הנהלת איירון סורס / צילום: אדם פרימר

החברות הפרטיות הישראליות ממשיכות להיות מחוזרות על ידי חברות ספאק ולשבור שיאי שווי במיזוגים. ימים אחדים לאחר שחברת הפינטק איטורו הודיעה על מיזוג לחברת ספאק לפי שווי של כ-10.4 מיליארד דולר, היום (א') נודע כי  איירון סורס, המפתחת פלטפורמה למפתחי משחקים ואפליקציות, תתמזג לספאק מארה"ב לפי שווי של 11.1 מיליארד דולר לאחר המיזוג. חברות ספאק, נזכיר, הן חברות שמגייסות כסף מהציבור במטרה למזג לתוכן פעילות תוך פרק זמן מוגדר.

אסף בן עמי, סמנכ"ל הכספים של איירון סורס, אמר לגלובס כי העסקה המתוכננת שתזרים 2.3 מיליארד דולר לאיירון סורס ובעלי המניות שלה תהיה "הטרנזקציה הכי גדולה שהייתה בישראל אי פעם, לפחות ממה שאנחנו זוכרים". העסקה כוללת רכיב של 800 מיליון דולר שיילך לחברה ועוד 1.5 מיליארד דולר רכיב סקנדרי לבעלי המניות. לדבריו, במסגרת מרכיב הסקנדרי בעסקה בגובה 1.5 מיליארד דולר, איירון סורס תאפשר לכל בעלי המניות, כולל העובדים, למכור את המניות שלהם בחלוקה שווה. העובדים בחברה מחזיקים באופציות בהיקף של כ-10% מהחברה והמשמעות היא שהם ירוויחו כ-150 מיליון דולר ממנה.

איירון סורס נוסדה בשנת 2010 על ידי תומר בר זאב (המנכ"ל) והאחים רועי, אייל ואיתי מילרד. החברה תתמזג ל-Thoma Bravo Advantage, חברה של קרן הפרייבט אקוויטי האמריקאית Thoma Bravo (שרכשה בעבר את אימפרבה שהקים שלמה קרמר) בעסקה שכוללת גם הזרמת הון של 2.3 מיליארד דולר, מתוכם 1.3 מיליארד דולר במסגרת הנפקה פרטית (PIPE). לפי נתוני IVC, עד כה גייסה החברה 120 מיליון דולר, ובין המשקיעים בה המייסדים (המחזיקים לפי הערכות כשליש מהחברה), וכן הקרנות ויולה ונצ'רס, 83 North, דיסרפטיב, סבן ונצ'ורס, לאומי פרטנרס וכלל תעשיות. לפי IVC ב-2019, קרן CVC רכשה כרבע ממניות החברה בעסקת סקנדרי לפי שווי של 1.55 מיליארד דולר - כאמור לעומת 11.1 מיליארד דולר כעת.

איירון סורס, שבעבר נקראה פוקסטאב, החלה את דרכה בפיתוח תוספים לדפדפן פיירפורס. במשך השנים היא עברה מספר מיזוגים שהגדילו את מספר המייסדים הרשומים שלה לשמונה, עם התווספות ארנון חריש, תמיר כרמי, נתנאל שדמי ועומר קפלן. החברה עברה במהלך השנים להתמקד בתחום הפרסום באפליקציות וכיום היא מציעה פלטפורמה שמאפשרת למפתחי אפליקציות, בעיקר משחקים, לשלב בתוכן פרסומות.

איירון סורס מפרסמת כחלק מהעסקה מצגת למשקיעים, ובהם נתונים פיננסיים על פעילותה. הכנסות החברה ב-2020 הסתכמו ב-332 מיליון דולר, צמיחה של 83% ביחס ל-2019, וה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) הסתכם ב-104 מיליון דולר. 94% מההכנסות שלה מגיעות מלקוחות שמשלמים לה מעל 100 אלף דולר בשנה. החברה משרתת מדי חודש יותר מ-2.3 מיליארד משתמשים פעילים.

ב-2021, איירון סורס צופה שוב צמיחה בשיעור דו-ספרתי, אך צנוע יותר מ-2020 - של 37%, לרמת הכנסות של 455 מיליון דולר. שיעור צמיחה דומה יירשם גם ב-2022, אז ההכנסות יגיעו לפי התחזית ל-622 מיליון דולר. ה-EBITDA המתואם, שב-2020 צמח ב-31%, יצמח השנה ב-29% ל-130 מיליון דולר וב-2022 יצמח ב-30% ל-188 מיליון דולר, כאשר החברה מציינת כי יעד הצמיחה לטווח הארוך הוא 40%. עוד נכתב במצגת כי היקף השוק אליו היא פונה הוערך ב-17 מיליארד דולר ב-2020 ויגיע ל-41 מיליארד דולר ב-2025.

"אנחנו מתרגשים מהשותפות עם Thoma Bravo, ממשקיעי התוכנה המובילים בעולם, בדרך לשלב הבא בסיפור שלנו", אמר תומר בר זאב, מנכ"ל איירונסורס ואחד ממייסדיה. "על אף שהגענו לשלב מתקדם בתהליך הרגיל של הנפקה לציבור, כשנפגשנו עם Thoma Bravo מצאנו שיש בינינו דמיון רב בחזון ואמונה משותפת בצמיחה ארוכת הטווח שאנו יכולים להניע באיירונסורס, והחלטנו לחבור אליהם בדרך להפיכת החברה לציבורית. נמשיך להתרכז במשימה שהגדרנו לעצמנו - לעזור למפתחי אפליקציות ומשחקים למובייל לצמוח כעסקים משגשגים".

אורלנדו בראבו, השותף המנהל והמייסד של Thoma Bravo מסר: "עם מערך מלא של פתרונות לאורך מחזור חיי הצמיחה של אפליקציות - ושילוב ייחודי של גודל, צמיחה עסקית ורווחיות יוצאות דופן - אנו צופים כי איירונסורס תוביל את השוק שבו היא פועלת, שוק שהיקפו מוערך בכ-41 מיליארד דולר בשנת 2025. ל Thoma Bravo מומחיות ייחודית בעולם התוכנה ואנחנו נלהבים להיות שותפים של איירונסורס והצוות המוכשר שלה בפרק המלהיב הבא".

שלמה דוברת, ממייסדי ויולה ודירקטור באיירון סורס, מסר כי "זהו רגע של גאווה גדולה עבורנו בוויולה ונצ'רס ועבורי באופן אישי. חברה שבה היינו המשקיע המוסדי הראשון, יוצאת לדרכה כחברה ציבורית בעסקת go-public שהיא הגדולה ביותר שהיתה במגזר הטכנולוגי בישראל. העסקה הזו הינה סמן נוסף בשבירת תקרת הזכוכית עבור חברות טכנולוגיה ישראליות אשר מגיעות לסדרי גודל חדשים ממה שהכרנו עד כה ואני מאמין כי תהיה לכך השפעה משמעותית על ההיי טק והכלכלה הישראלית מבחינת תעסוקה, ידע ויכולת בניית חברות ענק גלובאליות הפועלות מישראל.

"איירון סורס בנויה מלא מעט נקודות מצויינות ובראשן שילוב של יזמים בעלי חזון ובעלי תעוזה אשר היתה לנו הזכות ללוות אותם במשך 10 שנים ואנו נרגשים מהיכולת שלנו להמשיך וללוות אותם גם בהמשך".

"המשקיעים שלנו מאמינים שהחברה תהיה שווה עוד הרבה יותר בעתיד"

עומר קפלן, המשנה למנכ"ל ואחד ממייסדי החברה, אמר בשיחה עם גלובס כי "זהו יום מאוד מרגש עבורנו ונקודת ציון מאוד משמעותית לחברה". קפלן סיפר כי "היינו כבר בתהליך מתקדם של IPO רגיל. אז מכר משותף חיבר אותנו עם אורלנדו בראבו (השותף המנהל והמייסד של תומא בראבו) והרגשנו שיש פה חיבור מאוד מתאים. אנחנו מאוד נרגשים לעבוד עם תומא בראבו, שהיא חברת ההשקעות הכי גדולה ונחשקת בעולם של תוכנה, שתוכל לעזור לנו קדימה בהמשך החיים של החברה. הרגשנו שהשותפות איתם חזקה מאוד ואנחנו לא ראינו חסרונות אלא רק יתרונות בה".

האם חשבתם שתקבלו שווי יותר גבוה דרך מיזוג ספאק בהשוואה להנפקה רגילה?
"זה לא קשור לשווי והאמת שלא ניסינו למקסם שווי. הפרופיל הפיננסי שלנו מאוד ייחודי ואין כמוהו בשוק, עם צמיחה של 83% בהכנסות ב-2020 ומרווח EBITDA של מעל 30%. ברור שמאחורי הצמיחה האדירה הזאת ושולי הרווח הגבוהים עומד היתרון הטכנולוגי שלנו. השילוב הזה הוא מה שמשך את המשקיעים הגדולים ביותר בעולם כמו טייגר גלובל, מורגן סטנלי ופידליטי להשתתף בגיוס והיה לנו ביקוש יתר אדיר ב-PIPE. המשקיעים האלו מאמינים שהחברה תהיה שווה עוד הרבה יותר בעתיד".

בעבר דובר הרבה פעמים על כך שתהפכו ציבוריים, למה עכשיו בעצם?
"למזלנו אנחנו רווחיים כמעט מיום הקמת החברה. לכן, לא היה עלינו לחץ לעשות דברים מהר ויכולנו לחכות לתזמון מושלם, גם מבחינת המוכנות שלנו כחברה והיכולת שלנו לתת תחזית שנים קדימה וגם מבחינת המוכנות של השוק. יש היום גם הבנה של השוק לגבי הערך והמשמעות של חברות שהן פלטפורמות עמוקות בעולם של המשחקים ואתה יכול להסתכל לדוגמה על ההנפקה של יוניטי. אני חושב שהיום בוול סטריט מבינים שלחברות כמונו שדוחפות את כלכלת המשחקים קדימה יש הרבה ערך".

לפני שנתיים השווי שלכם הוערך ב-1.7 מיליארד דולר. איך קפצתם כל כך מאז?
"החברה פשוט המשיכה לצמוח והציגה נתונים יוצאי דופן. הרחבנו את התוכנה שלנו וראינו הבשלה של הרבה טכנולוגיות ומוצרים שבנינו בשנים האחרונות. בשנה שעברה הייתה השפעה מסוימת של הקורונה שפגעה בנו בתחומים מסוימים, ועזרה לנו באחרים. בסוף הקורונה נתנה לנו תוספת חיובית של קצת פחות מ-10% מהעולם של המשחקים. השוק יודע היום להכיר בערך של חברות טכנולוגיה עמוקות כמו שלנו ואנחנו שמחים שזה המצב. אנחנו מתכננים להרחיב את הפלטפורמה ולבצע רכישות משמעותיות בעתיד עם הכסף שיכנס לחברה".