מהראל ויזל ועד חיליק לסרי: בכירי המשק הגיעו לחוג בית של איילת שקד. מה הם שמעו?

שקד הבטיחה שתפעל לצמצום הרגולציה על העסקים בישראל • הראל ויזל ורמי שביט, שהשתתפו בפגישה, פרסמו רק לפני שבוע מכתב תמיכה בגנץ

איילת שקד  / צילום: איל יצהר
איילת שקד / צילום: איל יצהר

איילת שקד, שרת המשפטים לשעבר ומספר שתיים ברשימת ימינה, קיימה אמש חוג בית לבכירי המשק הישראלי והתחייבה בפניהם לפעול בכנסת ובממשלה הבאה על מנת לצמצם רגולציה ולהקל על בעלי העסקים והיזמים בישראל. במפגש שהתקיים בביתו של מנכ"ל גיפט קארד חיליק לסרי, שיתפו אותה אנשי העסקים בקשיים שלדבריהם "מאלצים אותם לייקר מחירים בגלל חקיקה ישנה ורגולציה מיותרת".

ח"כ שקד סיפרה להם על אחד החוקים הראשונים שחוקקה כח"כית - חוק האריזות שהתיר לשנות אריזות מוצרים פעם בשנתיים ובכך מונע את תיזוז היצרנים. בנוסף התחייבה בפניהם כי הצבעה לימינה היא תעודת ביטוח למניעת בחירות חמישיות. במפגש השתתפו יהודה אלבז מנכ"ל בריל, שלמה בסקילה מנכ"ל גלי, רמי שביט מנכ"ל ובעלים של המשביר, הראל ויזל מנכ"ל קבוצת פוקס (ויזל ושביט הביעו רק לפני שבוע תמיכה בגנץ), יעקב פרץ מנכ"ל ריפליי וסטיב מאדן, גולן סימנטוב מנכ"ל מגה ספורט, רוני הרדי מנכ"ל אינטר גינס, ארי שטיינברג מנכ"ל אשמורת, רוני שוורץ מנכ"ל עמינח ועוד.

חוג בית בהשתתפות איילת שקד לבכירי המשק / צילום: באדיבות מטה איילת שקד
 חוג בית בהשתתפות איילת שקד לבכירי המשק / צילום: באדיבות מטה איילת שקד

בפוסט שפרסם עם סיום הערב מארח המפגש חיליק לסרי הוא כתב כי "אני לא איש פוליטי ומעולם לא הזדהיתי מבחינה פוליטית, אבל אחרי השיחה עם שרת המשפטים לשעבר ח"כ איילת שקד אין לי ספק שהפעם אתמוך בימינה. שקד הותירה עלי רושם של אישה רצינית שלא מתחמקת משאלות קשות. היא שלטה היטב בחומר והציגה בפנינו תוכניות עבודה מוכנות לממשלה הבאה. נתנה תשובות לעניין ולא ניסתה לרצות את הקהל.

"אפס פופוליזם ומאה אחוז מסירות למגזר העסקי שנמצא בבעיות קשות אחרי שנת הקורונה, אחרי שנתיים בלי תקציב שהביאו את הכלכלה הישראלית למצב קשה ביותר. אני בטוח שהיא והרשימה האיכותית של מפלגת ימינה, יעשו הכל כדי להוציא את מדינת ישראל מהמשבר הכלכלי אליו נקלענו. במסירות, יצירתיות מקצועיות והתמדה ובלי רעש וצלצולים והשפעה של קבוצות לחץ ואינטרסים פוליטיים צרים".