ארה"ב: 10 בני אדם, בהם שוטר, נהרגו באירוע ירי בקולורדו; חשוד נעצר

הירי התרחש בסופרמרקט בעיר בולדר, ובמהלכו נורה למוות שוטר מקומי, שהיה בין הראשונים בזירה • החשוד במעשים נפצע במהלך האירוע, נעצר על ידי המשטרה ונלקח לחקירה • גורמי אכיפת החוק מסרו כי נסיבות האירוע נחקרות וכי טרם בוסס מניע • מושל קולורדו: "ליבי נשבר"

אירוע הירי בקולורדו בסופרמרקט בעיר בולדר / צילום: Associated Press, David Zalubowski)
אירוע הירי בקולורדו בסופרמרקט בעיר בולדר / צילום: Associated Press, David Zalubowski)

 עשרה בני אדם, בהם שוטר, נהרגו באירוע ירי שהתרחש הלילה (שלישי) בסופרמרקט בעיר בולדר, שבמדינת קולורדו בארצות הברית - כך לפי הרשויות המקומיות. החשוד בירי נפצע במהלך האירוע, נעצר על ידי המשטרה ונלקח לחקירה. גורמי אכיפת החוק מסרו כי נסיבות האירוע נחקרות, וכי טרם בוסס מניע למעשים.

לפי תיעוד שהופץ מהזירה, השוטרים עצרו במקום אדם ואזקו אותו. האיש הובל על ידי הכוחות לאמבולנס כשהוא ללא חולצה ומדמם מרגלו, אך הרשויות טרם אישרו רשמית כי אכן מדובר בחשוד. ה-FBI מסר כי הוא מסייע בחקירה לבקשת משטרת בולדר. גורם אכיפת חוק מסר ל-CNN כי הנשק ששימש לירי היה רובה מדגם AR-15.

"ליבי נשבר בזמן שאנחנו צופים באירוע הלא ייאמן המתפתח בקהילה שלנו בבולדר", כתב בחשבון הטוויטר שלו מושל קולורדו, ג'ארד פוליס. עוד ציין כי "אנו לומדים יותר על היקף הטרגדיה". דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי, ציינה בטוויטר כי הנשיא ג'ו ביידן תודרך בנוגע לירי.  לפי הדיווחים, גבר חמוש נכנס בשעות הצהריים לסופרמרקט בשם "קינג סופרס" בעיר בולדר, הנמצאת במרחק 45 ק"מ מדנבר. ככל הידוע, החמוש פתח בירי אל עבר עוברי אורח בתוך הסופרמרקט. כוחות משטרה רבים הגיעו לזירה, כיתרו את המקום, וקראו לחשוד להיכנע ולצאת. משטרת בולדר אף כתבה בחשבון הטוויטר שלה כי יש להימנע מהגעה למקום. במהלך האירוע נהרג גם שוטר משטרת בולדר, אריק טאלי בן ה-51, שהיה אחד הראשונים להגיע לזירה.

סרטונים שתועדו על ידי עדי ראייה הציגו אנשים שוכבים חסרי תנועה באזור מרכז הקניות ומחוצה לו, כשברקע נשמעות יריות. אדם בשם דין שילר שהיה בזירה תיעד את התפתחות האירועים ושידר אותם בשידור חי. שילר מסר כי הוא בדיוק יצא מהסופרמרקט כששמע את היריות, אז ראה שלושה אנשים שוכבים עם הפנים כלפי מטה. לדבריו, הוא "לא יכל לדעת אם הם נושמים". 

בשבוע שעבר התרחש בארצות הברית אירוע ירי נוסף, במהלכו צעיר בן 21 הואשם בירי בשלושה מכוני עיסוי באטלנטה וסביבתה. במהלך האירוע נהרגו שמונה בני אדם, בהם שש נשים ממוצא אסייתי. החוקרים אמרו שהחשוד, גבר לבן, אמר כי ייתכן שתסכול מיני הביא אותו למסע הירי. ואולם, מנהיגים פוליטיים ופעילי זכויות אדם טענו כי הרציחות הונעו לפחות בחלקן מסנטימנט אנטי-אסייתי.