גרמניה מאריכה הסגר עד 18 באפריל לפחות; בוטלו טקסי חג הפסחא

לאור העלייה בתחלואה בגרמניה, בשבוע הראשון של אפריל בו מציינת אירופה השנה את חג הפסחא, יוחרפו ההגבלות ותיאסר התקהלות של יותר משני משקי בית באופן גורף • מרקל: "אנחנו נמצאים במרוץ נגד הזמן לבצע חיסונים"

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל / צילום: Shutterstock, Alexandros Michailidis
קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל / צילום: Shutterstock, Alexandros Michailidis

בעוד מספר המקרים בגרמניה הולך ועולה, התכנסו אתמול הממשלה הפדרלית וראשי מדינות המחוז לפסגה לילית שנמשכה יותר מחמש שעות, שבסופה החליטו להאריך את הסגר החלקי וההגבלות המוטלות על החיים הציבוריים במדינה עד 18 באפריל לפחות. בשבוע הראשון של אפריל, בו מציינת אירופה השנה את חג הפסחא, יוחרפו ההגבלות ותיאסר התקהלות של יותר משני משקי בית באופן גורף. המשמעות היא שכל טקסי חג הפסחא בוטלו, והם יתקיימו במתכונת וירטואלית בלבד, אם בכלל. הממשלות הפצירו בתושבים שלא לנסוע לחופשה או לביקורים משפחתיים במועד זה.

הממשלה הפדרלית החליטה גם להשיב הגבלות חמורות על החיים הציבוריים אם שיעור התחלואה באזור מסוים יעבור את רף ה-100 מקרים ל-100 אלף תושבים בשבועיים. הציבור הגרמני תומך ברובו בהמשך ההגבלות, אחרי שמספר המקרים היומי עלה בשבועות האחרונים שוב לרמה של כ-16 אלף מקרים ביום ומספר הקורבנות היומי ל-185. הממשלה החליטה לא להטיל עוצר לילי על המדינה, כפי שקיים בצרפת ובאזורים מסוימים באיטליה, למשל.

"אנחנו נמצאים במרוץ נגד הזמן לבצע חיסונים", אמרה קאנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, בתום הפגישה הארוכה. המדינה נאבקת עם מבצע חיסונים אטי, והעניקה עד כה 12מנות חיסון לכל 100 תושבים (8%), פחות מהממוצע האירופי (13 מנות), פחות מצרפת השכנה (13) והרבה פחות מבריטניה (44) או ארה"ב (37). גרמניה מחכה לעשרות מיליוני מנות של חברות "ביונטק-פייזר", שאמורים להתקבל ברבעון הנוכחי. החל מהשבוע הבא ככל הנראה תאפשר המדינה חיסון בקליניקות פרטיות, מה שאמור להגביר משמעותית את קצב חלוקת החיסונים.

מרקל הביעה תמיכה בצעדי הנציבות האירופית להחרים או לחסום יצוא של חיסוני אסטרהזנקה ממפעלים אירופיים לבריטניה, בנימוק ש"יש לנו בעיה עם אסטרהזנקה". החברה הפחיתה את תחזית האספקה שלה לאיחוד באופן דרמטי בשבועות האחרונים, בעודה ממשיכה כרגיל לספק את יעדי האספקה לבריטניה. ביום חמישי יתכנסו מנהיגי האיחוד לדון באפשרות לאסור על יצוא חיסונים לבריטניה.