טיולים | פיצ'ר

5 פעילויות אקשן מדבריות עוצרות נשימה לכל הגילאים

מסנפלינג ועד רכבי טומקאר, גלישת צוקים, או קיר טיפוס? הצעות לאקשן במדבר

טיולי טומקאר / צילום: אפרת אלמונסנינו
טיולי טומקאר / צילום: אפרת אלמונסנינו

צוקים ומערות. אם אתם חובבי אדרנלין ומחפשים אקשן מדברי כהלכתו, מדבר יהודה הוא התשובה. המבנה הטופוגרפי והפרש הגבהים שבין רמת המדבר לים המלח, יצרו בתווך קניונים ומפלים תלולים וגבוהים, שאפשר לרדת רק בגלישת צוקים.

עמיחי ספקטור מהר עמשא, מדריך גלישה (סנפלינג) 15 שנה, מציע פעילות של 2-10 שעות, שמשתנה בהתאם לנחלים. חלקם מתאימים למתחילים ולילדים מגיל 7-8. הטיול כולל הסבר, הדרכה והרבה כיף. 200-270 שקל לאדם. טל’ 054-7692080

סנפלינג במערת קולונל / צילום: אורית אביבי
 סנפלינג במערת קולונל / צילום: אורית אביבי

ואם כבר הגעתם לים המלח, אז דעו שגם אורית אביבי, חובבת מערות מושבעת, מנחה, יחד עם המערן איתי שקולניק, הרפתקת סנפלינג ב"מערת הקולונל", מערת מלח מהיחידות בארץ שאפשר לגלוש אליהן. גובה הפיר מגיע ל-70 מטרים - חוויה מרהיבה של גלישה אל תוך חושך עם פנסים ואחר כך זחילה החוצה. לא לקלסטרופובים, כן לילדים, מגיל שש.
איפה: מדבר יהודה
טל': 052-8310964

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

בולדר, קיר טיפוס. מדרשת שדה בוקר התחדשה במתחם טיפוס שנפתח לפני חודשים אחדים בהשראת טרנד הנינג’ה, והוא פתוח למקומיים וגם לאורחים ולמטיילים. גלעד חיות מספר שיש במתחם קיר טיפוס שגובהו 4.5 מטרים ואפשר לטפס בו טיפוס חופשי ללא אבטחה (ולקפוץ למזרון). יש גם חדרי סטודיו ליוגה ופילאטיס וכמובן שגם חוגים. המקום פתוח מדי יום 10:00-21:00 שישי עד 16:00 שבת מ-15:00, 40-55 שקלים לאדם. בתיאום מראש אפשר לקבוע גם מחוץ לשעות הפעילות.
איפה: שדה בוקר, טל’052-4606335

קיר טיפוס / צילום: טיפוס מדברי
 קיר טיפוס / צילום: טיפוס מדברי

טומקאר וגלישת חולות. עד לאחרונה הפעיל לירן אלמוסנינו אטרקציה של גלישת חולות, אבל בין הסגרים, עם הפיקים של המטיילים, הוסיף לחוויה גם רכבי טומקאר. עכשיו כשהחוויה התרחבה אפשר לבחור בין מסלול קצר לארוך, לשלב גלישת חולות בדיונות ליהנות מרכב תזזיתי עם יכולות עבירות גבוהות וליהנות במרחב של חמוקי ניצנה.
הטיול נע בין שעתיים וחצי לארבע שעות וחצי עם הדרכה והסברים על האזור, ופריסה קלה של תה, קפה ונשנושים. 850-1250 לרכב, עד 4 אנשים. טל’ 052-5203025.

סדנת סוסים. שלא כמו טיולי סוסים סטנדרטיים, אצל ארתור דו מוש בשדה בוקר תזכו לסדנת סוסים חווייתית, שמטרתה לא רק לרכוב אלא להכיר את אופי הסוסים דרך הטיפול בהם. הבסיס הוא היחסים שבין הסוס למטפל ובמפגש הראשוני לומדים להכיר את הסוס באמצעות הטיפול: מברישים, אוכפים, מנקים פרסות, מתוודעים אליהם ומרגישים הרבה יותר נוח ובטוח.

סדנת סוסים. אצל ארתור דו מוש בשדה בוקר / צילום: ארתור דו מוש
 סדנת סוסים. אצל ארתור דו מוש בשדה בוקר / צילום: ארתור דו מוש

אחר כך יוצאים לטיול הולכה בטבע, לא בשיירה אלא פרי סטייל, תוך חיזוק הביחד עם הסוס. בסוף יש גם רכיבה, ואם זה טיול ארוך אז גם פיקניק, אבל למעשה הקשר עם הסוס הוא הבסיס, הוא תורם לבריאות הנפש שלו ולבטיחות של הרוכב. זה לוקח זמן, אבל במדבר יש ממנו בשפע.
טל':052-3920891.