טיולים | פיצ'ר

5 אטרקציות מדבריות: מסע חמורים, אש מאבנים, טיול עששיות ועוד

למדבר יש מה להציע גם למי שלא מתחשק לו לעשות מסלול הליכה רציני • 5 אטרקציות לכל המשפחה שיעשו לכם את הטיול

טיול חמורים במושב זמרת / צילום: מיכל חובב
טיול חמורים במושב זמרת / צילום: מיכל חובב

מלאכות קדמוניות. מתי בפעם האחרונה הדלקתם אש מאבנים, סיתתם באבני צור או יצאתם לסדנת גששות לזיהוי עקבות בעלי חיים? זה הזמן להכיר את בן פריטל ממושב עידן בערבה, מורה דרך שטייל רבות בעולם, ומציע סדנאות שטח המשלבות מלאכות עתיקות ומיומנויות קדומות.

בן פריטל. סדנת שטח בעקבות האדם הקדמון / צילום: ארז פוסקלינסקי
 בן פריטל. סדנת שטח בעקבות האדם הקדמון / צילום: ארז פוסקלינסקי

בסדנא תתוודעו לחומרי הגלם מהטבע, כמו צמחים לשזירת חבלים, תכינו תה מהצומח המקומי, תתנסו בפעילויות ותכירו בערכה של צניעות בעולם של חומר. חוויה מובטחת. הסדנה החל משעתיים ועד כמה ימים, מתאימה למשפחות.
איפה: ערבה. טל' 053-6282481

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

חוויה להורים ולמתבגרים. אחת החוויות המשמעותיות שמציע המדבר להורה ומתבגר היא במסעות של אסף הרשטיג, שעבד עם נוער בסיכון במסעות טיפוליים. במשבר הקורונה נולד קונספט חדש וייחודי. הרשטיג לוקח ארבעה זוגות הורים ומתבגרים (גילאי 10-18 בטווחים של שנתיים) וזרים זה לזה, למסע התפתחות במדבר של שבע שעות (לפני ועד אחרי שקיעה).

בשטח הוא מציע להם מגרש משחקים בטוח לחוויות משותפות באמצעות תרגילי חושים, אמון, ניווט, הדלקת מדורה, בישול ודיבור מהלב. אחרי כל תרגיל יש עיבוד שבו המתבגרים נפתחים לשתף בחוויותיהם. הפעילות מתקיימת במרחב של מצוקי דרגות ויש גם סדנה של 24 שעות שכוללת לינת שטח, כאשר המדבר ממקד, מונע גירויים והסחות דעת, ומתוך זה יוצאים דברים נהדרים.
איפה: מצוקי דרגות, טל' 054-4862624

הנחשייה. עולם הנחשים מרתק מבוגרים וילדים, והנה הזדמנות לראות אותם מקרוב ובטווח בטוח. הנחשייה בשדה בוקר אינה חדשה, אך לאחרונה היא זכתה למתיחת פנים ושדרוג ובעיקר הנגשה לקהל. המקום קיבל תוספת של מעין מוזיאון טבע, עם סקירה על האזור והסברים על בעלי החיים המדבריים.

הנחשייה / צילום: חיים ברגר
 הנחשייה / צילום: חיים ברגר

יש בו אוסף פרפרים, תצוגת כלים של האדם הקדמון ותערוכה על חיי הבדואים. במתחם הנחשים מתחילים בסרט על עולמם הייחודי ועוברים לדבר האמיתי: כ-20 מיני נחשים רובם ישראליים. זה אולי הכי קרוב שתגיעו לנחש חי בלי לברוח. הסיורים בנחשייה מודרכים (כשעה) ומתאימים למשפחות. שעות פתיחה: א'-ה' 10:00-15:00 שישי ושבת עד 13:00, 40-45 שקל, טל' 054-534-3797.

עששיות בערי הנבטים. בגן הלאומי שיבטה, בשעת שקיעה, מתקיים סיור עששיות יוצא דופן, שמובילה איריס ברזני. הסיור הוא גם מופע, המציע חוויית עבר והווה מיוחדת בעיירה נטושה בלב המדבר. ברזני מקלילה את הנושא, שיש לו בסיס מחקרי איתן, אבל מגישה אותו בהומור, עם דמויות ובשיתוף קהל, כאשר בסוף מגלים את סוד החיים וההיעלמות של תושבי שיבטה. שיבטה היא מהיפות שבערי הנבטים בנגב, ובסיור אפשר להציץ לבתים, לכנסיות, לראות ציורי קיר בורות מים ועוד ויש גם תחנה עם תצפית כוכבים. את העבר קושרת ברזני גם למציאות של היום, וזה סוד הקסם. טל' 050-3016969.

סיור עששיות בעיר הנבטית / צילום: אסתי הירש
 סיור עששיות בעיר הנבטית / צילום: אסתי הירש

עוד סיור עששיות למצודה הנבטית מואה, מובילה אסתי הירש מצופר. לעת ערב היא יוצאת אל תחנת הדרכים בהליכה קלה שמאפשרת לכל אחד לחוש את המדבר. בדרך מזהים עקבות בעלי חיים, ועם החשיכה פותרים כתב חידה נבטי, שומעים סיפורים, מכירים כוכבים ונהנים מהיופי. טל' 052-4260586

טיול חמורים. בני ישראל נדדו 40 שנה במדבר ברגל, אבל במושב זמרת שבצפון הנגב, מציעים טיול נודד עם חמורים. הטיול שמתאים למשפחות, נע בין השדות, הפרדסים והמרחבים המוריקים שבנגב ונמשך כשעתיים. אחרי היכרות עם החמורים יוצאים לשטח, עוצרים בחורשה קסומה וסביב מדורה קטנה נהנים מתה קפה ועוגיות ושבים חזרה. זו הזדמנות לגיבוש משפחתי, לחוויה קצת אחרת ולפעילות בטבע הפתוח.
חול המועד (29.3-2.4) בשעות: 9:00-19:00, 90 שקלים (ל-4 הראשונים) כל אדם נוסף 80 שקלים. בתיאום מראש: 077-7295705