1,000 בקבוקים בלבד יוצרו מהיין הנפלא הזה: גראנש 2019 של טפרברג

על אף הכמות המוגבלת ותשומת הלב העילאית שניתנה לגראנש 2019 של טפרברג, מחירו יחסית נוח

גרנאש 2019 של טפרברג / צילום: יח"צ
גרנאש 2019 של טפרברג / צילום: יח"צ

זן הענבים האדום גראנש מגיע לתוצאות מעולות במערב אגן הים התיכון, מחבל הרון הצרפתי ועד לחבל קסטיליה שבמרכז ספרד. שם, ובפרט בחבל היין מדריד (Vinos de Madrid DOP) שנהנה מעניין בינלאומי לאחרונה, מייצרים ממנו יינות מורכבים אך קלים לשתייה. בהירים בצבעם, דלילים בסמיכותם וארומטיים מאוד, שזיכו את זן זה בתואר "הפינו נואר של הדרום", כהתרסה שזופה לעינב האצילי שמזוהה של חבלי שמפאן ובורגון הצפוניים.

"גראנש 2019" הוא יין חדש, מקומי ונהדר שעושה כבוד למסורת זו. אמון עליו היינן דניאל פרידנברג (32), צעיר הייננים של יקב טפרברג, שלו הוא יין ביכורים ראשון ומרשים.

מקור הענבים במורדות הרי יהודה, מנקודת המפגש סחופת הרוחות שבין שפלת החוף לגבעות המערביות. פרידנברג מגדל כאן את הגפנים באופן משוחרר וכשיחים, כפי שעושים בכרמי הוויין בוש (Wine Bush) הדרום אפריקאיים. אחרי 10 חודשים בחביות ישנות מחכה יין כמעט טבעי בתוך הבקבוק עם התווית היפה, עם טעם פירותי וריחות פטל מודגשים.

1,000 בקבוקים בלבד בוקבקו מהיין הנפלא הזה. על אף הכמות המוגבלת ותשומת הלב העילאית שניתנה לו ("יין שיצא מהלב שלי", סיפר פרידנברג) - כמו עם רוב יינות טפרברג, מחירו נוח יחסית ועומד על 80 שקל. שאפו ליקב הוותיק שמצליח להתחדש שוב ושוב - ולתת ביטוי לאסכולות חדשניות ומרתקות בתמחור כה הגון. בקיצר: זה יין ערב החג שלי. חלום באספמיה.

גראנש 2009 של דני פרידנברג - יקב טפרברג. כשר. להשיג רק דרך אתר היקב או בטלפון 02-9908080. teperbergwinery.co.il/