לפני ההפיכה לציבורית, עשרות עובדי איירון סורס עברו לחברה נפרדת

החברה החדשה נקראת Rise והיא בבעלות בעלי המניות של איירון סורס. הפרדת הפעילות התבצעה לפני שאיירון סורס הפכה לציבורית באמצעות מיזוג עם חברת ספאק

תומר בר זאב, מנכ"ל איירון סורס / צילום: איל יצהר
תומר בר זאב, מנכ"ל איירון סורס / צילום: איל יצהר

איירון סורס העבירה פעילות עם עשרות עובדים לחברה נפרדת בסוף 2020. החברה החדשה נקראת Rise ולפי חשבון הלינקדאין הנפרד שלה, שהוקם בתחילת 2021, היא מעסיקה כ-30 עובדים יוצאי איירון סורס. בפועל המספר גבוה יותר ומגיע לכ-150 עובדים שיצאו מהחברה-האם.

החברה החדשה Rise היא בבעלות אותם בעלי המניות כמו של איירון סורס. החברה מפעילה שתי פעילויות - האחת היא פתרונות למוציאים לאור שעוזרים להם למקסם את ההכנסות מהאפליקציות ואתרי האינטרנט שלהם. הפעילות השנייה עוסקת ברכישת מדיה דיגיטלית מבוססת אלגוריתם. הפעילות מנוהלת על ידי אורן ברנט, ששימש כמנהל פתרונות דיגיטליים באיירון סורס ולפני כן בתור סגן נשיא לאפליקציות אונליין.

הפיצול התרחש בטרם איירון סורס הפכה לציבורית ובחברה מסבירים אותו כהפרדה של פעילויות שאינן בליבת הפעילות. בחברה טוענים כי המטרה היא לפתח את המיזם החדש ולהגדיל אותו. לפי איירון סורס, העובדים שעברו למיזם החדש ממשיכים להחזיק את האופציות שברשותם ולכן יוכלו למכור אותם כחלק מעסקת הסקנדרי המתוכננת כחלק מהכניסה לבורסה.

בשבוע שעבר הודיעה איירון סורס כי היא צפויה להתמזג עם חברת הספאק של קרן ההשקעות תומא בראבו בעסקה שתיתן לה שווי לאחר המיזוג של 11.1 מיליארד דולר. במסגרת העסקה גויסו 2.3 מיליארד דולר שרק חלק קטן מהם - כ-800 מיליון דולר ילך לאיירון סורס, בעוד שאר 1.5 מיליארד דולר יהוו עסקת סקנדרי למכירת החזקות של בעלי מניות קיימים. במצגת שפרסמה החברה, איירון סורס ציינה כי היא מעסיקה מעל 750 עובדים, אך מצבת זו אינה כוללת את החברה החדשה.