משרד הבריאות לא מאפשר הצבת ניידות חיסונים לקורונה בנתב"ג

קופת חולים כללית הודיעה לפני ימים ספורים על הצבת ניידת חיסונים לטובת הנוחתים בנתב"ג, ומכבי הייתה אמורה להצטרף עם ניידת חיסונים למבוטחיה • משרד הבריאות: "ניתנה הנחיה לכל קופות החולים לא לחסן בנתב"ג מסיבות מקצועיות"

משרד הבריאות לא מאפשר הצבת ניידות חיסונים של קופות החולים בנתב"ג. הכללית הודיעה לפני ימים ספורים על הצבת ניידת חיסונים לטובת הנוחתים בנתב"ג, מכבי הייתה אמורה להצטרף עם ניידת חיסונים למבוטחיה, אך בינתיים משרד הבריאות פסל את הרעיון.

בתכתובת שהופצה אתמול (ד') בלילה לקופות החולים הודיע משרד הבריאות כי "ההחלטה שהתקבלה היא שבשלב הנוכחי המשרד אינו מאשר חיסון בשדה התעופה. נבקש התארגנותכם בהתאם להחלטה והפסקת החיסונים בשדה".

לא צורף נימוק להחלטה על אף הרציונל שעומד מאחורי החיסון המהיר לישראלים הנוחתים עוד לפני שהם מתחילים בחובת הבידוד. לאור פניית משרד הבריאות מכבי נסוגה מהצהרתה על הצבת ניידת בנתב"ג שיועדה להיום. נכון לעכשיו, ניידת הכללית עדיין מוצבת בנתב"ג לטובת הנוחתים.

הניידות עומדות בשער 3 והרעיון הוא שהנוחתים שיוצאים מהטרמינל לבידוד, שממילא עוברים בדרך בשער 3 - יתחסנו מוקדם ככל האפשר וכך יהיו מוגנים ויגנו על סביבתם מיד עם הגיעם לישראל ולא רק בתום ימי הבידוד.

מי שכבר שוהים בבידוד לא מורשים לצאת ולהתחסן במהלך ימי הבידוד - גם אחרי שקיבלו תשובה שלילית לבדיקות הקורונה שביצעו לאחר הנחיתה.

עם ההכרזה על הצבת ניידת החיסונים בנתב"ג אף מסר מנכ"ל הכללית פרופ' אהוד דודסון כי "ההתחסנות בשדה התעופה מקצרת משמעותית את תהליך ההתחסנות, מגנה על המתחסנים ובני משפחותיהם וממשיכה את המדיניות שלנו להנגשת החיסונים בכל זמן ובכל מקום". כעת מסתמן שהשאיפה לקצר את התהליך לא תתממש לאור החלטת משרד הבריאות.

יצוין כי מי שרשאי להתחסן כיום בנתב"ג ואף עושה זאת בשבועות האחרונים הוא ציבור הדיפלומטים והשליחים הישראלים שמוצבים במדינות שונות בחו"ל. במסגרת מבצע החיסונים לשוהים בחו"ל, מטיס משרד החוץ את השליחים הישראלים לקבל חיסון כבר בנתב"ג עוד לפני שיצאו מהשטח האווירי - והחזרתם זמן קצר לאחר מכן בטיסה. מי שמבצע את החיסונים הללו היא מד"א.

ממשרד הבריאות נמסר כי "ניתנה הנחיה לכל קופות החולים לא לחסן בנתב"ג מסיבות מקצועיות. הנושא כרגע נמצא בדיונים".