מיקרוסופט מציגה: 7 תובנות על החזרת עובדים למשרדים וגם למה הקורונה עשתה טוב למנהלים?

ענקית התוכנה מחזירה את עובדיה למשרדים בהדרגה, ומלמדת כיצד לחזק מחדש את הקשרים החברתיים של העובדים • לאן הולך שוק העבודה, פרויקט מיוחד

העובדים מתחילים לחזור למשרדים / צילום: Shutterstock, Rawpixel.com
העובדים מתחילים לחזור למשרדים / צילום: Shutterstock, Rawpixel.com

מיקרוסופט העולמית פרסמה השבוע שבע תובנות לעולם העבודה ההיברידי, שגובשו בעקבות סקר נרחב ואחרי שנה של עבודה מרחוק. מכאן ניתן ללמוד על אסטרטגיית העבודה ההיברידית שהיא מתווה ל-160 אלף עובדיה, וגם ליישם בארגונים אחרים.

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

1. העבודה הגמישה כאן כדי להישאר

 
  

70% מהעובדים מעוניינים באופציות גמישות לעבודה מרחוק, ו-65% משתוקקים למגע אישי עם הצוות שלהם. 66% ממקבלי ההחלטות בארגונים שוקלים תכנון מחדש של חללי העבודה, כדי לאפשר עבודה היברידית. הנתונים מבהירים כי גמישות מקסימלית ועבודה היברידית יגדירו את התקופה שאחרי הקורונה. עוד לפי הסקר, 42% אומרים שאחרי שנה של עבודה מהבית חסר להם ציוד לעבודה מהבית, ול-1 מ-10 אין חיבור לאינטרנט שמאפשר לו לעשות את העבודה.

2. שעה טובה יותר למנהלים

 
  

מהסקר עולה שמנהלים שגשגו בתקופת הקורונה (61% העידו על כך) יותר מאשר עובדיהם שאינם במעגל מקבלי ההחלטות. המנהלים גם מדווחים על יחסים הדוקים יותר עם הקולגות לעומת עובדים אחרים, על שכר גבוה יותר ועל יותר ימי חופשה. לעומתם, בני דור ה-Z, עובדי שירות לקוחות ונשים, התקשו יותר בשנה האחרונה. למנהלים זוהי קריאת השכמה ליצירת קשר טוב יותר עם הכפופים להם.

3. פרודוקטיביות מסתירה תשישות

 
  

בשנה האחרונה הפרודוקטיביות נשארה כשהייתה או עלתה בקרב עובדים רבים, אבל יש לכך מחיר. אחד מכל חמישה עובדים חש שלמעסיק לא אכפת מאיזון בין בית לעבודה. 54% מרגישים שהם עובדים יותר מדי, 39% חשים תשושים. האינטנסיביות הדיגיטלית במהלך יום העבודה עלתה, מספר הפגישות הממוצע הוכפל, זמן הפגישה הממוצע עלה (מ-35 ל-45 דקות), וכך גם מספר הצ'אטים והאימיילים הנשלחים מדי שבוע. למרות העומס, 50% מהעובדים מגיבים לפניות שנשלחו אליהם תוך חמש דקות או פחות.

4. דור ה-Z נמצא בסיכון

 
  

60% מבני ה-18-25 דיווחו שהם בקושי שורדים את התקופה. בני הדור הזה, שהם לרוב רווקים ובתחילת הקריירה, נוטים לחוש יותר את תחושת הבידוד, נאבקים בחוסר המוטיבציה לעבוד וחסרי יכולת פיננסית ליצור תנאים לעבודה בביתם. יש להם יותר קשיים ליצור איזון בין הבית לעבודה, הם חשים יותר תשושים אחרי יום עבודה, ומתקשים לדווח על מחויבות או התרגשות בנוגע לעבודה, השתתפות בישיבות והבאת רעיונות לשולחן. בדוח מציינים כי תרומת הדור הזה משמעותית לעולם העבודה העתידי, ויש לטפל בו בדחיפות.

5. פחות קשרים חברתיים - פחות חדשנות

 
  

המעבר לעבודה מרחוק צימק את רשתות הקשרים של עובדים במקום העבודה, והם נטו להיצמד למעגלים המיידיים והקרובים, ולזנוח את המעגלים הרחוקים יותר. בחלוף הזמן, גם הקשרים הקרובים התרופפו. הניתוח מראה כי עבודה היברידית עשויה להחיות את הקשרים בעבודה. מנהלים חייבים להגדיל את שיתוף הפעולה בתוך העבודה, ולהחיות את העבודה בצוותים.

6. אותנטיות מובילה ליעילות בעבודה

 
  

כשאנשים מנווטים בין לחץ בעבודה, טיפול בילדים, עבודה מהסלון, נביחות כלבים ויללות חתולים, משהו משתנה: העבודה נעשית אנושית יותר. חמישית מהעובדים פגשו וירטואלית את חיית המחמד של הקולגה שלהם ושישית בכו עם קולגה השנה. זה קרה בעיקר בענפים שנפגעו, כמו הוראה, נסיעות, תיירות ובריאות. הדבר עשוי לגרום לעובדים להיות יותר אותנטיים ופחות נבוכים לחשוף את חייהם האישיים בעבודה. אנשים שנמצאים בקשר יותר קרוב עם שותפים לעבודה נוטים להיות פרודוקטיביים יותר, ולכן יש לעודד את הקשרים בקרב כל העובדים.

7. הטאלנט הוא בכל מקום

 
  

במהלך המגפה הוכפל מספר המשרות בלינדקאין של עבודה מרחוק פי חמישה. 46% מהמשיבים שעובדים מרחוק אמרו שהם מתכננים לעבור למקום חדש, בזכות היכולת לעבוד כך. כבר לא חייבים לעזוב את שולחן העבודה, הבית או הקהילה כדי להרחיב את הקריירה, ולעובדה הזו תהיה השלכה רחבת היקף על עולם הטאלנטים. לפי אנליזה של לינקדאין והממצאים של מיקרוסופט, האוכלוסיות שיותר מעוניינות בעבודה מרחוק הן נשים, דור ה-Z, אנשים ללא תואר ושחורים בארה"ב.