עסקת יינות ביתן התעכבה בשבוע נוסף; ניסיון להגיע להבנות עוד הלילה

עפ"י הערכות גורמים מעורים, נחום ביתן צפוי לחתום בקרוב על הסכם מול חברת כלל ביטוחי אשראי לגבי הכיסוי הביטוחי שיאפשר את המשך הפעלת הרשת • ההסכם צפוי לכלול שיעבודים ישירים על חנויות ברשת

נחום ביתן, בעלי רשת יינות ביתן / צילום: שלומי יוסף
נחום ביתן, בעלי רשת יינות ביתן / צילום: שלומי יוסף

נחום ביתן ממשיך במגעים אחרונים להגעה להבנות מול חברת כלל ביטוחי אשראי. גורמים מעורים העריכו כי הסכמות עקרוניות על הביטחונות שדורשת כלל ביטוחי אשראי מביתן על-מנת להמשיך לספק את הכיסוי הביטוחי שיאפשר את המשך הפעלת הרשת הושגו כבר אתמול (ב'), וכי הסכם בין הצדדים צפוי להיחתם בקרוב.

לפי אותן הערכות, מסתמן כי כלל ביטוחי אשראי תגיע להבנות עם רשת יינות ביתן-מגה שכוללות שיעבודים ישירים על חנויות ברשת, וזאת במקביל לכך שיינות ביתן-מגה תפרע בחודשיים הקרובים גם את החוב שלה לנאמני מגה, מה ש"ישחרר" את החנויות שכבולות היום לנאמנים, לטובת שיעבוד לחברת ביטוחי האשראי.

האישור של חברות ביטוחי האשראי להמשך מתן כיסוי ביטוחי כפי שהן נותנות כיום נחוץ על-מנת להשלים את העסקה עם יגאל דמרי, שכוללת שתי הלוואות בהיקף של 300 מיליון שקל שהציע דמרי לרשת המזון של ביתן.

הדחייה הנוספת הזו בהשלמת העסקה צפויה להתרחש לאחר ההחלטה של ביתן להשהות את המכירה של 16 חנויות למתחרות ויקטורי ופרשמרקט בתמורה ל-285 מיליון שקל, ולפרוע את חובו לבנקים בלבד בסך של כ-240 מיליון שקל. עדיין לא ברור האם ומתי ביתן ישלים את העסקאות שתכנן במלואן או באופן חלקי.

כפי שכבר דיווחנו, מדובר בפערים מול חברת הביטוח הגדולה ביותר מבחינת הכיסוי של יינות ביתן - כלל ביטוחי אשראי, לאחר שהבנות בנוגע לביטחונות מול יתר חברות ביטוחי האשראי כבר הושגו לפני כשבועיים, כך שלמעשה נראה כי מדובר במשוכה אחרונה מבחינתו של ביתן.

מדובר בחוב שנוסף לחובות לנאמני מגה בסך של כ-90 מיליון שקל ולחוב של כ-30 מיליון שקל בתמורה להלוואה לחברת לב ברון, אותו ביקש ביתן לפרוע כדי לשחרר את השיעבוד על הרשת שייסד.

העסקה החלופית שהציעה הפניקס וקבוצת המשקיעים הנוספים כוללת הזרמת הון של 300 מיליון שקל עבור 66% ממניות יינות ביתן-מגה, לפי שווי חברה של 150 מיליון שקל.