בכירי בנק לאומי יוצאים למשלחת עסקים בבחריין

מעל לעשרה מבכירי הבנק ואנשי עסקים נוספים יגיעו לביקור בן יומיים בעקבות הזמנה של שר התעשייה והמסחר הבחרייני זיאד אל זיאני

ד"ר סאמר חאג' יחיא, יו"ר לאומי  / צילום: רון אלון
ד"ר סאמר חאג' יחיא, יו"ר לאומי / צילום: רון אלון

בנק לאומי צפוי לצאת בתחילת השבוע הבא לבחריין עם משלחת של יותר מעשרה מראשי הבנק בצירוף אנשי עסקים בכירים לביקור בן יומיים. כך נודע לגלובס.

מדובר במשלחת מצומצמת לפגישות עם ראשי הכלכלה בבחריין וגורמי ממשל בעקבות הזמנה של שר התעשייה והמסחר זיאד אל זיאני, שהיה בביקור בארץ בחודש דצמבר.

לפני חודשיים חתמו בנק לאומי ובנק הפועלים על הסכמי שיתוף פעולה עם נשיונל בנק מבחריין NBB, הבנק המסחרי המוביל במדינה. ההסכמים מעניקים תשתית לפעילות עסקית ובנקאית משותפת.

הבנקים הישראלים המזהים את הפוטנציאל העצום של העסקים בין ישראל למדינות המפרץ. הם היו מהראשונים לשלוח משלחות לאיחוד האמירויות כבר בספטמבר 2020, כשבבנק לאומי היו"ר סאמר חאג' יחיא הוא מהמקדמים של הפעילות הזו.

המשלחת הישראלית העסקית הראשונה ביקרה בבחריין בנובמבר 2020, בהובלת יו"ר מכון הייצוא, אדיב ברוך, מנכ"ל בנק הפועלים, דב קוטלר ונשיא התאחדות התעשיינים, רון תומר. המשלחת דאז נועדה עם שר הכלכלה והמסחר של בחריין, אל זיאני עם מנכ"ל מרכז ההשקעות הבחרייני EDB חאלד חמיידן וכן עם בכירי הבנקאות והעסקים במקום, במטרה לקדם את היחסים העסקיים בין המדינות.