הצוללת | פודקאסט

האסטרטג שבטוח: "רק וול סטריט יכולה לפתור את משבר האקלים"

חיים ישראל, האסטרטג הגלובלי בבנק אוף אמריקה, משוכנע כי המאבק הבא בין המעצמות יעמוד בסימן משבר האקלים • בראיון לפודקאסט "הצוללת" הוא צופה את המהלכים שיכתיבו את הכלכלה העולמית בעשור הקרוב: "מי שיפתור את משבר האקלים אלו לא הפוליטיקאים, אלא וול סטריט" • האזינו

מחאת בני הנוער: "בוחרים אקלים - בוחרים חיים" / צילום: מגמה ירוקה
מחאת בני הנוער: "בוחרים אקלים - בוחרים חיים" / צילום: מגמה ירוקה

 "מי שיפתור את משבר האקלים זה לאו דווקא יהיו קובעי המדיניות או האקטיביסטים. זו תהיה וול סטריט" - כך טוען חיים ישראל, האסטרטג הבכיר של בנק אוף אמריקה, המתארח לראיון מיוחד בפודקאסט "הצוללת של גלובס". ישראל מסתכל על העשור הקרוב ומזהה מאבק כוחות אדיר בין סין, ארה"ב ואירופה שיעצב את הכלכלה והפוליטיקה העולמית. והמאבק הזה יתנהל סביב שינויי האקלים, או ליתר דיוק, סביב ההובלה במרוץ לאנרגיה חלופית. תשכחו ממלחמת הטכנולוגיה או ממלחמת הסחר. העשור הקרוב יוגדר על ידי מלחמת האקלים.

הניתוח הזה עומד בלב דוח מיוחד אותו פרסם לאחרונה ישראל, שבתפקידו כראש מחלקת השקעות תמטיות ואסטרטג גלובלי בבנק אוף אמריקה אחראי על זיהוי מגמות העל שישלטו בכלכלה העולמית שנים קדימה. "העניין הוא לא רק להציל את כדור הארץ. אנחנו מאמינים שאסטרטגיות האקלים מציעות נתיב לעליונות גלובלית". בדרך, ארה"ב וסין ייאבקו גם על תקציבי השקעות ומו"פ שנאמדים על ידי ישראל בלא פחות מ-6 טריליון דולר בשנה. כידוע, כשמדברים על כסף (או המון כסף במקרה הזה) גם וול סטריט נכנסת לתמונה, ולפי ישראל, היא כדאי לשים לב למי שלדעתו יהווה גורם משמעותי במגמת המעבר לאנרגיה ירוקה בשנים הקרובות. "לשם הולך שוק ההון", הוא אומר, ומוסיף ש"מדינת ישראל נמצאת בשלב מאוד מקדמי, ושוק ההון הישראלי חייב להשקיע בזה הרבה הרבה יותר".

קראו עוד על המאבק הצפוי