מנכ"ל חדש לארגון התעופה העולמי IATA: וילי וולש

וולש, שיחליף את אלכסנדר דה ז'וניאק, נכנס לתפקיד בתקופה מאתגרת אחרי שנה קשה לענף התעופה על רקע מגפת הקורונה

וילי וולש, המנכ"ל החדש של IATA / צילום: IATA
וילי וולש, המנכ"ל החדש של IATA / צילום: IATA

חילופי הנהלה בארגון התעופה העולמי יאט"א (IATA): מהיום (1.4) יכהן כראש הארגון וילי וולש, שיחליף את קודמו בתפקיד, אלכסנדר דה ז'וניאק.

וולש נכנס לתפקיד בתקופה מאתגרת אחרי שנה קשה לענף התעופה, אבל עם הפנים קדימה לכיוון התאוששות יחד עם הגידול בשיעור המתחסנים ואימוץ תקנות לתעופה בימי מגפה. שנת 2020 הסתכמה בצניחה במספר הטסים בעולם להיקף של 1.8 מיליארד נוסעים, מספר המשקף ירידה של 61% לעומת 2019. הציפייה בענף היא ש-2021 תסתכם עם 2.8 מיליארד נוסעים.

וולש מסר בהודעה על מינויו כי "בזמנים רגילים כ-4 מיליארד בני אדם תלויים בענף התעופה בכל שנה. הפצת החיסונים הציפה את החשיבות של טיסות המטען ברחבי העולם. בין שאר המשימות שמוטלות עליי - גם לוודא שהממשלות, שנשענות על ענף התעופה לתועלות כלכליות וחברתיות, יבינו את החשיבות של אימוץ מדיניות שתאפשר את היתרונות שגלומים בתעופה".

וולש הוא המנכ"ל השמיני של ארגון התעופה העולמי המאגד תחתיו 290 חברות תעופה שאחראיות על 82% מהתנועה העולמית. וולש מגיע ליאט"א עם ניסיון של 40 שנה בענף ואחרי שפרש מקבוצת IAG (תחתיה נמצאות חברות התעופה בריטיש איירוויז, איבריה, אייר לינגוס ו-וולינג איירליינס), מתפקידו כמנכ"ל הקבוצה בו שימש מאז 2011.

לפני שמונה למנכ"ל קבוצת IAG שימש וולש כמנכ"ל חברת בריטיש איירוויז (בין השנים 2005-2011) ולפני כן כמנכ"ל אייר לינגוס, חברת התעופה הלאומית של אירלנד, שם החל את הקריירה שלו ב-1979 כטייס.

וולש מכהן כחבר בדירקטוריון יאט"א מזה 13 שנים, במהלכן שימש כיו"ר הארגון במשך שנתיים.