הביטקוין שוב חצה את רף 60 אלף הדולרים למטבע

רק בשבוע שעבר ירד ערכו של הביטקוין לכ-51 אלף דולר, לאחר דברי ביקורת שהשמיעו יו"ר הפד ג'רום פאוול ושרת האוצר האמריקאית ג'נט ילן על המטבע • בימים האחרונים קיבלו המטבעות הווירטואליים רוח גבית ממספר אירועים מרכזיים

ביטקוין / צילום: רויטרס
ביטקוין / צילום: רויטרס

המטבע הקריפטוגרפי הפופולרי שווה מעל 60 אלף דולר לביטקוין אחד - שיא שממנו ירד לפני כשלושה שבועות, כאשר היה שווה מעל ל-61 אלף דולר. בשבעת הימים האחרונים רשם המטבע עלייה מרשימה של כ-13%, ושווי השוק שלו עומד על יותר מ-1.1 טריליון דולר - כך על פי אתר coinmarketcap.

מטבע נוסף שחזר לשיא השווי שלו מהחודש שעבר הוא האתריום, שכבר שווה מעל 2,000 דולר למטבע וזינק מתחילת השנה בכ-170%.

רק בשבוע שעבר ירד ערכו של הביטקוין לכ-51 אלף דולר, לאחר דברי ביקורת שהשמיעו יו"ר הפד ג'רום פאוול ושרת האוצר האמריקאית ג'נט ילן על המטבע.

בימים האחרונים קיבלו המטבעות הווירטואליים רוח גבית ממספר אירועים מרכזיים. הראשון, הוא ההודעה של ענקית התשלומים ויזה על כך שתאפשר במסגרת פיילוט לבצע תשלומים באמצעות המטבע הווירטואלי USD Coin שמחירו צמוד לתנודות הדולר.

האירוע השני הוא הודעתה של פייפאל כי תאפשר ללקוחותיה בארה"ב לשלם על רכישותיהם באמצעות שורה של מטבעות דיגיטליים, כגון ביטקוין ואתר, דרך הארנק הדיגיטלי שלה. "זו הפעם הראשונה שניתן להשתמש במטבעות קריפטוגרפים באותו אופן כמו שבו משתמשים בכרטיס אשראי או בכרטיס חיוב", אמר הנשיא והמנכ"ל דן שולמן לסוכנות הידיעות רויטרס.