ברוח התקופה: תערוכת הגיימינג E3 תתקיים ב-12-15 ביוני במתכונת וירטואלית

בעוד שבשנה שעברה מפתחי גיימינג ומעריצים רבים התאכזבו כשתערוכת הגיימינג בוטלה עקב מגפת הקורונה – כעת ההתאחדות מודיעה כי תקיים את התערוכה ביוני בצורה וירטואלית • התכנון: האירוע של השנה הבאה יתקיים פיזית

תערוכת הגיימינג E3 / צילום: Associated Press, Casey Rodgers/Invision for Microsoft
תערוכת הגיימינג E3 / צילום: Associated Press, Casey Rodgers/Invision for Microsoft

כמדי שנה, תערוכת הגיימינג מהגדולות שיש בעולם, E3, תתקיים בחודש יוני הקרוב, בתאריכים 12-15 ביוני. האירוע, שמאורגן על ידי ה-Entertainment Software Association (ה-ESA), יתקיים השנה בצורה וירטואלית ויכלול מסיבות עיתונאים ושידורים חיים למשך ארבעה ימים. התערוכה תהיה חינמית לצפייה לכל מי שמעוניין.

מפתחים יציגו בתערוכה את הפיתוחים החדשים שלהם ואת המשחקים האחרונים ישירות למעריצים, למפתחים ולעיתונות. ה-ESA הודיעה שתעבוד עם שותפי מדיה כדי להגביר את החשיפה לאירוע. בהתאחדות מעוניינים שעדיין יהיה אפשר לשמר את ההווי שיש בכל שנה, כשמפתחים פוגשים את הקולגות שלהם ושם יכולים ליצור חיבורים ושותפויות חדשות בין מפרסמים ומפתחים.

על פי הודעת ההתאחדות, כמה חברות כבר הצטרפו כשותפות, בהן: Nintendo ,Xbox Capcom, Konami ,Ubisoft ,Take-Two Interactive ,Warner Bros. ,Games ו- Koch Media. חברה שנעדרת מהרשימה היא חברת סוני, והיעדרותה מורגשת. בשנה שעברה, הכנס התבטל בגלל מגפת הקורונה, ובחברה מתכננים שכבר בשנה הבאה יחזרו לקיים את התערוכה בצורה פיזית.

איך מגפת הקורונה השפיעה על עולם הגיימינג?

סלבה בוצ'צקי, מנהל תחום גיימינג ברשת בסט מובייל, מסביר שהקורונה גרמה לגידול בתעשיית הגיימינג: "תעשיית הקוורנה פרחה בשנה האחרונה, והיא במגמת שיפור הרבה יותר גדולה. אנחנו רואים עלייה של לפחות 30% בצריכת גיימינג בישראל, ואני מאמין שזה קרה בכל העולם. היה אטרף בתעשייה, בטח מבחינת המכירות. אנשים נכנסו לסגרים והיו חודש בבידוד, והיו צריכים למלא את הזמן שנוצר להם. הורים לא רצו להשתגע מהילדים שלהם ולכן הם רכשו להם קונסולות שישחקו".

"הקורונה איחדה הרבה שחקנים ביחד, לדוגמה במשחקים דרך האונליין. אנשים היו מסיימים משחקים והיו צריכים לקנות עוד כדי שלא יהיה להם משעמם. אז פתאום אתה רואה שמשחקים שהיו נשארים על המדף בדרך כלל, נקנו", מספר בוצ'צקי, ומוסיף: "זו מגמה שתמשיך לעלות, בגלל הקונסולות החדשות שיגיעו. יש כרגע ביקוש אדיר אך לצערנו ההיצע כרגע נמוך. לדוגמה סוני לא נערכה כמו שצריך לכמויות הנכונות ולא לקחו בחשבון את ענייני הקורונה".

כאמור, תערוכת הגיימינג E3 תתקיים השנה במתכונת וירטואלית, והעולם באמת הולך לכיוון הדיגיטל - גיימרים ומעריצים מעדיפים לרכוש משחקים דרך חנות משחקים וירטואלית מאשר לקנות עותק פיזי. "בארץ זה קורה יותר לאט. הגיימר הישראלי מעדיף דיסק מאשר עותק דיגיטלי. אחת הסיבות היא שבארץ הכל קרוב, בעוד שבארצות הברית צריך לנסוע חצי שעה על מנת להשיג דיסק מהחנות. וכשתגיעו לקניון, תוכלו לעבור בין החנויות השונות ויוצעו לכם מחירים שונים", אומר בוצ'צקי. "למרות שהחברות כמו סוני ומיקרוסופט משיקות קונסולות ללא כונן דיסקים (מה שאומר שאפשר לשחק רק עם משחקים שנקנו בצורה דיגיטלית, נ.ט) אנחנו ללא ספק רואים שבישראל מעדיפים את הקונסולות עם כונן הדיסקים".