קנס של 1.1 מיליון שקל לדואר ישראל על הפרות רישיון בזמן הקורונה

משרד התקשורת מתכוון לקנוס את דואר ישראל, מכיוון שלטענתו בזמן הסגר השלישי, נסגרו סניפים וצומצמו שעות פעילות בניגוד לרישיון של החברה • דואר ישראל: "ביחידות שנסגרו שהו חולי קורונה מאומתים, שאילצו את הדואר לסגור זמנית את היחידות"

דואר ישראל / צילום: איל יצהר
דואר ישראל / צילום: איל יצהר

משרד התקשורת הודיע על כוונתו לקנוס את דואר ישראל ב-1.1 מיליון שקל, וזאת בעקבות הפרות חמורות של רישיונה בתקופת הקורונה.

לדברי משרד התקשורת, בשנה האחרונה הציבור התמודד עם מגפת הקורונה וסגרים לתקופות ארוכות שהביאו לעלייה חדה בהזמנת חבילות אונליין, ולצורך מוגבר בשירותי בנק הדואר (קצבאות, תשלומים וכדומה), כך ששירותי הדואר היו חיוניים במיוחד לציבור הישראלי.

ההפרה המרכזית נוגעת לצמצום שעות וימי פעילות ב- 44 יחידות דואר, בניגוד להוראות הרישיון בתקופת הסגר השלישי. במקביל, התקבלו תלונות רבות מהציבור ומגורמים שונים על זמני המתנה ארוכים מאוד שיצרו התקהלויות ביחידות הדואר.

עוד עלה מבדיקת משרד התקשורת כי לקוחות שהזמינו תור מראש, מצאו את עצמם מגיעים ליחידת הדואר ומוצאים אותה סגורה, מבלי שחברת הדואר טרחה להודיעם על סגירת היחידה.

מנכ"לית משרד התקשור,ת לירן אבישר-בן חורין, מסרה: "לא נאפשר מצב שאזרחים מגיעים לסניף דואר סגור בשעות הפעילות. מדובר בהפרות בוטות וחמורות של החברה, ואנו נחושים לפעול בכל הכלים העומדים לרשותנו על-מנת לוודא כי אזרחי ישראל יקבלו שירותי דואר מתקדמים ואיכותיים".

מדואר ישראל נמסר בתגובה כי "בהמשך להודעת משרד התקשורת, חברת דואר ישראל דוחה מכל וכל את הטענות. מדובר בתקופת הקורונה והסגר, שבה התחלואה הייתה בעיצומה. ביחידות שנסגרו שהו חולי קורונה מאומתים, שאילצו את הדואר לסגור זמנית את היחידות, עקב כניסת עובדים לבידוד בהוראת משרד הבריאות, ומתוך אחריות לשלום עובדינו ולקוחותינו.

"משרד התקשורת עודכן בזמן אמת על כל אחת מהיחידות שנסגרו בתקופה זו, והודעה על כך פורסמה באתר הדואר וביחידה שנסגרה לידיעת הציבור. ברוב המקרים היחידות נפתחו מחדש למחרת היום. בכוונתנו לערער על הכוונה להטיל עיצומים על חברת הדואר בעיתות הקורונה".