ניר שוויקי מצטרף לעתירה לבג"ץ נגד עיכוב המינויים בתקשורת

בשלוש העתירות הקודמות נמנע שוויקי מלעתור בעצמו נגד הדחיות במינויו, אולם ככל הנראה האירוע בישיבת הממשלה, בה הוצג דוח שאמור היה לפגוע באמינותו המקצועית, גרם לו לרדת מהגדר

ניר שוויקי, המיועד לתפקיד יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, "יורד מהגדר" ומצטרף לעתירה שהגישו עמותת "הצלחה" ומישל קרמרמן נגד ההימנעות מהמינויים בענף התקשורת. במסגרת העתירה - הרביעית במספרה - אמורה המדינה להסביר בעוד יומיים מדוע לא תעלה מחדש להצבעה את מינוייהם של שוויקי לתפקיד יו"ר מועצת הכבלים והלוויין ושל קרמרמן לתפקיד מנכ"לית הרשות השנייה.

בשלוש העתירות הקודמות היה שוויקי משיב, אך נמנע מלעתור בעצמו נגד הדחיות במינויו. נראה כי הפארסה האחרונה בישיבת הממשלה - בה ניסו לפעול ישירות נגד מינויו ושלפו נגדו דוח שאמור היה לפגוע באמינותו המקצועית - הייתה קצת יותר מדי אפילו בשבילו, וכעת כאמור הוא הצטרף לראשונה לעתירה כצד פעיל.

נזכיר כי לפני מספר ימים פנו עמותת "הצלחה" ומישל קרמרמן-דקל לבג"ץ בבקשה להוציא צו שיחייב את הממשלה לקיים דיון דחוף במינוי בכירים ברגולציה ולחייב את אישור המינויים של מישל קרמרמן-דקל לתפקיד מנכ"לית הרשות השנייה ושל ניר שוויקי לתפקיד יו"ר מועצת הכבלים והלוויין.

קרמרמן-דקל ועמותת "הצלחה" תיארו בעתירה את מהלך הדברים בישיבת הממשלה, בה דנו במינויים בפעם האחרונה, ואת האופן בו היא התנהלה. העתירה כוללת גם סקירת מלוא ההיסטוריה של הטיפול במינויים אלה, המעוכבים זה למעלה משנתיים מסיבות לא ענייניות.

לעתירה צורפו כמשיבים גם השרים עצמם שהשתתפו באופן פעיל בדיון. העותרות מבקשות כי נוכח הכשלים שנפלו בהליך אישור המינויים, בג"ץ יורה לאשר אותם ולהשלים סופית את כניסתם של קרמרמן-דקל ושוויקי לתפקידים.

זהו הגלגול הרביעי של העתירות בעניין זה, לאחר שבפעם האחרונה בג"ץ הורה לממשלה, בהסכמת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, לדון במינויים לגופם, וזאת לאחר הגשת בקשה לפי פקודת ביזיון בית המשפט, אחרי שהממשלה והעומד בראשה בחרו שלא לקיים את פסק הדין כלשונו.

כזכור, לאחרונה החליטה הממשלה שלא לאשר את המינויים של קרמרמן-דקל ושוויקי, זאת לאחר ששרי הליכוד הצביעו נגד אישור המינויים. בסך-הכול הצביעו 17 שרים נגד אישור המינויים, ו-8 שרים הצביעו בעד.

שאלת המינויים של קרמרמן-דקל ושוויקי, שעלתה לדיון בממשלה בהוראת בג"ץ ימים ספורים לפני הבחירות, המשיכה להוות תירוץ לקרב בין שרי כחול לבן, שמבקשים להביא את סאגת המינויים הלא-נגמרת הזו אל קיצה, לבין שרי הליכוד, שהשתמשו בצו בג"ץ כדי לבקר בחריפות את היועמ"ש ואת מערכת המשפט.

שרי הליכוד ניסו להתנגח באופן אישי במועמדותו של שוויקי ושלפו דוח ישן מ-2015, שהתייחס לאישור שנתן במסגרת מתן הרישיון לערוץ עשר. שר התקשורת בני גנץ הבהיר כי הטענות נבדקו בעבר, ואין בהן ממש.