בגיל 38 בלבד: הכירו את מייסד בורסת הקריפטו שהפך למגה מיליארדר

בריאן ארמסטרונג, מנכ"ל ומייסד בורסת הקריפטו קוינבייס שהונפקה אמש בוול סטריט, הפך למיליארדר בין לילה כש-40 מיליון מניות החברה שבבעלותו הניבו שווי של כ-16 מיליארד דולר • קוינבייס הונפקה בנאסד"ק לפי שווי של כ-100 מיליארד דולר

בריאן ארמסטרונג, מנכ"ל ומייסד קוינבייס (במרכז), בכנס קריפטו / צילום: Steve Jurvetson
בריאן ארמסטרונג, מנכ"ל ומייסד קוינבייס (במרכז), בכנס קריפטו / צילום: Steve Jurvetson

מועדון המיליארדרים העולמי צירף עוד חבר אמש (ד'). הפעם מדובר במייסד ומנכ"ל בורסת המטבעות הדיגיטליים קוינבייס, בריאן ארמסטרונג.

קוינבייס הפכה אתמול לחברה ציבורית כאשר הנפיקה בנאסד"ק והוערכה בכ-100 מיליארד דולר. ההנפקה הפכה את ארמסטרונג בבת אחת למגה מיליארדר כש-40 מיליון המניות שלו בחברה הניבו שווי של כ-16 מיליארד דולר.

קוינבייס הוקמה ע"י בריאן ארמסטרונג בשנת 2012 והיא נחשבת לבורסת המטבעות הדיגיטליים הגדולה בעולם. הפלטפורמה של החברה עוזרת למשתמשים לקנות, למכור ולאכסן מטבעות דיגיטליים כמו ביטקוין ואת'ריום. הפופולריות של קוינבייס צמחה לאחרונה בעקבות העלייה המשמעותית בהתעניינות בתחום הקריפטו, בעיקר בביטקוין, ששוויו זינק בזמן מגפת הקורונה.

לחברה יש יותר מ-35 מיליון לקוחות רשומים במעל 100 מדינות, עם יותר מ-25 מיליארד דולר בנכסים בפלטפורמה ועוד כ-320 מיליארד דולר בנכסים נסחרים.

עם זאת, ארמסטרונג עצמו אינו בולט כמו החברה שהוא עומד בראשה. הוא בן 38 ועבד כמהנדס תוכנה עבור Airbnb כשנה בתחילת 2011. לפני כן הוא ייסד ועמד בראשה של חברת השיעורים הפרטיים UniversityTutor.com כעשור. ארמסטרונג הוא בוגר תואר שני במדעי המחשב מאוניברסיטת רייס.

הוא אמנם פעיל בטוויטר, עם כ-550 אלף עוקבים, אך ממעט לדבר בפומבי. במרבית הראיונות על הנפקת קוינבייס התראיינה סמנכ"לית הכספים של החברה, אלסיה האס.