סייבר וערים חכמות: שותפות המו"פ של ראש המוסד ומפכ"ל המשטרה לשעבר

הייב 2040 היא שותפות מו"פ צעירה שהצטרפה לגל הנפקות ההון הראשוני בבורסה בת"א

יוחנן דנינו/ צילום: שלומי יוסף
יוחנן דנינו/ צילום: שלומי יוסף

לרצף שותפויות המו"פ המונפקות בבורסה בחודשים האחרונים, כחלק מגל הנפקות ההון הראשוני (IPO) בתל-אביב, מצטרפת כעת השותפות המוגבלת הייב 2040 (HIVE), שגם היא כמו קודמותיה מביאה עימה שלל "כוכבים" הנכללים בצוותי הייעוץ והליווי שלה.

מדובר, מלבד המייסד ובעל השליטה תומר אבנון, במפכ"ל המשטרה לשעבר יוחנן דנינו, ובראש המוסד לשעבר תמיר פרדו, שיכהנו בוועדת ההשקעות של השותפות. זאת לצידם של יוסי וייס, לשעבר מנכ"ל התעשייה האווירית, וברוך (בוקי) כרמלי, לשעבר ראש הרשות הלאומית להגנת סייבר.

הייב 2040 מתכננת להשקיע בחברות טכנולוגיה חדשניות העוסקות בתחומי הסייבר, ערים חכמות, שוק ביטחון פנים (Public Safety) ו-Smart Economy.

להייב שלוש חברות מטרה שבהן יושקעו כספי הגיוס - איי אקס דאן (IXDen) ונאנולוק סקיוריטי (Nanolock) הפועלות בתחומי אבטחת סייבר, וחברת וייסייטס פתרונות (Viisights solutions) המפתחת מערכת לניתוח אוטונומי של תוכני וידאו חיים.

7 הנפקות של שותפויות מו"פ מתחילת השנה

כמו מרבית יתר השותפויות שהגיעו בגל ההנפקות האחרון לבורסה, גם הייב 2040 היא שותפות צעירה, ללא הכנסות, ורואי החשבון שלה מפנים את תשומת לב המשקיעים לכך שפעילות השותפות "כרוכה בהוצאות כספיות גדולות ובדרגה גבוהה של סיכון כספי ואי-ודאות", וכן שלצורך המשך פעילותה היא נדרשת "לגייס מימון ממקורות שונים".

כפי הנראה, בדומה ליתר השותפויות, גם הייב 2040 תגייס כמה עשרות מיליוני שקלים, בהובלת חברות החיתום של איפקס ולידר.

עוד עולה מטיוטת התשקיף, כי השותפות תשלם לשותף הכללי דמי ניהול חודשיים של 25 אלף דולר, דמי יוזמה בטווח של 20%-30% מהכנסות או תמורות שתקבל, וכן השתתפות בהוצאות. 

כאמור, הנפקות של שותפויות הפכו לטרנד כחלק מגל הנפקות האקוויטי השוטף את הבורסה המקומית בחודשים האחרונים, והן מושכות אליהן לא מעט שמות בולטים במגזר העסקי המקומי, הנמנים עם יזמיהן, מנהליהן ויועציהן. בין אלה ניתן להזכיר את אנשי שוק ההון צחי סולטן, אייל בקשי ושוקי אברמוביץ', משקיעים בעלי "כיסים עמוקים" דוגמת ליאון רקנאטי, ליגד רוטלוי ויגאל לנדאו, וגורמים בעלי ניסיון ניהולי בכיר דוגמת אריק פינטו, רוני קוברובסקי, יגאל גלי, ארז מלצר ועוד.

מנתוני הבורסה עולה כי בסיכום 2020 הונפקו 5 שותפויות מו"פ, מתוך 27 הנפקות אקוויטי שבוצעו, וברבעון הראשון של השנה הנוכחית הונפקו 6 שותפויות נוספות, מתוך 33 הנפקות אקוויטי.