לקראת הודעת הריבית של בנק ישראל: האם התחזיות למשק יעודכנו מעלה?

בנק ישראל צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 0.1% • הכלכלנים בשוק מעריכים כי על רקע ההתאוששות הכלכלית ביציאה מהמשבר, הבנק יעדכן תחזיות מעלה

אמיר ירון נגיד בנק ישראל / צילום: יונתן בלום
אמיר ירון נגיד בנק ישראל / צילום: יונתן בלום

בנק ישראל צפוי לפרסם היום (ב') בשעה 16:00 את גובה הריבית במשק ולאחריה לקיים מסיבת עיתונאים פרונטלית, לראשונה מאז הגבלות הריחוק החברתי. 

לפי כל 16 כלכלני רויטרס, הבנק צפוי להותיר את הריבית ברמה של 0.1%, רמת שפל היסטורי, וזאת על רקע התאוששות המשק לאחר הסרת ההגבלות וירידה התחלואה מנגיף הקורונה.

הכלכלנים בשוק מעריכים כי בנק ישראל יעדכן מעלה את תחזית הצמיחה למשק. הבנק צופה צמיחה של 6.3% בשנת 2021 בהמשך להתאוששות מהמשבר. 

אתמול (א') פרסמה הלמ"ס את האומדן השלישי לתוצר המשק בשנת משבר הקורונה, ולפיו המשק רשם התכווצות של 2.6% ב-2020, לעומת התכווצות של 2.4% שנרשמה באומדן הראשוני. נתוני הצריכה הפרטית עודכנו מטה ב-0.1, ומנגד הצמיחה ברבעון הרביעי עודכנה מעלה ב-0.1%.

בשבוע שעבר פורסם מדד המחירים לצרכן לחודש מרץ, שהפתיע בעלייה של 0.6%, לעומת הצפי לעלייה של 0.5%. בכך האינפלציה עברה לטריטוריה החיובית בהסתכלות של 12 החודשים האחרונים. עדיין מדובר בנתון הרחוק מיעד בנק ישראל, כך שלא נראה כי הבנק ישנה את מדיניות הריבית בטווח הקרוב.