ארבעה חודשים לאחר שנרכשה: חברת ישראייר מפסיקה לטוס בשבת

החברה מפסיקה את פעילות הטיסות שלה בשבת, ארבעה חודשים אחרי שנרכשה ע"י רמי לוי ושלום חיים • כעת חברת התעופה הישראלית היחידה שפועלת בשבת היא ארקיע, לאחר שגם החברה-הבת של אל על, סאן דור, עצרה את הטיסות שהפעילה בשבתות

מטוס ישראייר / צילום: מוני שפיר
מטוס ישראייר / צילום: מוני שפיר

אמרו ועשו: חברת ישראייר מפסיקה לטוס בשבת. ארבעה חודשים אחרי שהושלמה עסקת הרכישה של ישראייר על-ידי רמי לוי ושלום חיים (באמצעות חברת בי.ג'י.איי שבבעלותם) - החברה מפסיקה את פעילות הטיסות שלה בשבת. מדובר בטיסות של ישראייר לאילת שיופעלו רק במוצאי שבת ובטיסות של החברה ליעדים שונים בחו"ל.

בראיון שהעניק לגלובס שלום חיים לאחר השלמת העסקה, הוא אמר: "שילמנו ביוקר, אך אנו מצפים שישראייר תכפיל את השווי שלה". שווי ישראייר כפי שהשתקף בעסקה עמד על כ-180 מיליון שקל.

בראיון התייחס שלום חיים לחזון להפסקת הטיסות בשבת ואמר: "באני מאמין האישי שלי, אני יהודי דתי, שומר שבת, וכל העסקים שלי סגורים בשבת. אנחנו מכבדים את שומרי השבת, וזאת לא גחמה פרטית שלי, זה הדנ"א של היהדות.

"בצד העסקי, אנחנו בשלבים של בחינה. נבחן את המשמעויות הכלכליות של האפשרות לצמצם את הפעילות בשבת. אנחנו רוצים להגיע למצב שבו יש יום מנוחה בשבוע גם לטייסים. יש הרבה עסקים שלא עובדים בשבת, וזה יכול לכלול גם את התעופה.

"הדיון בנושא השבת היה בעיקר בתקשורת, כנגזרת מתפיסת עולמם של בעלי המניות, אבל עוד לא העמקנו בזה. אנחנו מבינים במסחר, אבל עדיין פחות בתעופה. בתוך 2-3 חודשים נהיה חכמים יותר גם במובן הזה".

ואכן בחלוף מספר חודשים הוחלט על הפסקת הטיסות בשבת. ישראייר מצטרפת לסאן דור, החברה-הבת של אל על, שגם היא עצרה את פעילות הטיסות שלה בשבת, שפעלו בעיקר במתכונת של טיסות צ'רטר. אל על, נזכיר, לא מטיסה נוסעים בשבת, ועם העברת השליטה לידי אלי רוזנברג, החברה לקחה את המדיניות הזו צעד קדימה ועצרה את פעילותה של סאן דור.

גם ישראייר בשעתו הפעילה טיסות בקוד אל על ביום שבת, במעין מסלול עוקף של טיסות חכורות, אולם גם זה ייפסק. כעת החברה הישראלית היחידה שפועלת בשבת היא ארקיע.