שוק הנדל"ן בוער: שיא כל הזמנים בלקיחת משכנתאות ברבעון הראשון של 2021

הרבעון הראשון של 2021 הסתיים עם היקפי משכנתאות חסרי תקדים אותם לקח הציבור בישראל - 22.3 מיליארד שקל • בחודש מרץ לקח הציבור בישראל משכנתאות בהיקף של 8.6 מיליארד שקל, שנמוך אך במעט מהיקף המשכנתאות שנלקחו במרץ 2020, החודש הראשון של מגפת הקורונה בארץ

רכישת דירה / צילום: Shutterstock
רכישת דירה / צילום: Shutterstock

שוק הנדל"ן מוסיף לבעור, במה שבא לידי ביטוי גם בשוק המשכנתאות, שנמצא ברמתו הגבוהה ביותר מאז ומעולם. מפרסומים חלקיים של בנק ישראל עולה כי ברבעון הראשון של 2021 נלקחו משכנתאות יותר מאשר בכל רבעון קודם; בחודש מרץ לקח הציבור בישראל משכנתאות בהיקף של 8.6 מיליארד שקל, שנמוך אך במעט מהיקף המשכנתאות שנלקחו במרץ 2020, החודש הראשון של מגפת הקורונה בישראל, שבו נרשם השיא החודשי של היקפי המשכנתאות.

הרבעון הראשון של 2021 הסתיים עם היקפי משכנתאות חסרי תקדים אותם לקח הציבור בישראל - 22.3 מיליארד שקל. מדובר בהיקף שגבוה בכ-7% מהיקף המשכנתאות שנלקחו ברבעון הראשון של 2020, וב-44% מהיקף המשכנתאות שנלקחו ברבעון הראשון של 2019. 

הזינוק בהיקפי המשכנתאות בחודשים האחרונים מוסבר במידה רבה בחזרת משקיעי הנדל"ן לשוק, בעקבות הורדת מס הרכישה על דירות להשקעה, עליה החליט שר האוצר ישראל כ"ץ בסוף יולי שנה שעברה; כמו כן ניכר אצל רוכשי הדירות בכלל ואצל זכאי "מחיר למשתכן" בפרט, כי הם לוקחים משכנתאות בהיקפים גבוהים יותר מאשר בעבר.

נתוני המשכנתאות הם האינדיקציות הראשונות שמעידות על שוק הנדל"ן בכללותו, שכן נתוני המחירים ומספר העסקאות עתידים להתפרסם בעוד כחודשיים, וכאמור הנתונים החלקיים של חודש מרץ מעידים על כך שההתעוררות הגדולה שהחלה בשוק מאז תום הסגר הראשון של הקורונה נמשכת, ומספר העסקאות בשוק מוסיף להיות גדול.