לפני המיזוג ל-SPAC: טאבולה מציגה עלייה בהכנסות הרבעוניות לכ-300 מיליון דולר

שיעור הרווח הגולמי מההכנסות של חברת המלצות התוכן באינטרנט צמח לכ-30% ברבעון הראשון • טאבולה צפויה להתמזג עם חברת SPAC ישראלית לפי שווי של 2.6 מיליארד דולר

אדם סינגולדה, מנכ"ל וממייסדי טאבולה / צילום: כפיר זיו
אדם סינגולדה, מנכ"ל וממייסדי טאבולה / צילום: כפיר זיו

רגע לפני שהיא הופכת לחברה ציבורית בבורסת ניו יורק, חברת טאבולה מפרסמת נתונים פיננסיים ראשוניים חיוביים מהרבעון הראשון של 2021. טאבולה, העוסקת בהמלצות תוכן לגולשים באינטרנט, מתמזגת לחברת ה-SPAC הישראלית ION Acquisition Corp (בהובלת יונתן קולבר וגלעד שני) לפי שווי של 2.6 מיליארד דולר, עסקה שצפויה להיסגר במהלך הרבעון הנוכחי.

בדוחות הרבעון הראשון טאבולה מצפה לדווח על הכנסות של 300-303 מיליון דולר, לעומת התחזית המקורית שלה ל-286 מיליון דולר. מדובר בעלייה של כ-8% בהשוואה להכנסות של 279 מיליון דולר שהחברה רשמה ברבעון המקביל ב-2020.

מה זה חברות SPAC

שיטת הנפקה המאפשרת לחברה פרטית להכנס לבורסה באמצעות מיזוגה לחברה שאין לה פעילות עסקית. חברת ה־SPAC מגייסת כסף מהציבור על בסיס ההבטחה למזג לתוכה פעילות קיימת תוך פרק זמן נתון. מדובר בטרנד ותיק שזוכה לאחרונה לפופולריות עצומה בוול סטריט, בעיקר בקרב חברות טכנולוגיה

הרווח הגולמי ברבעון יהיה בטווח של 87-90 מיליון דולר, בעוד שקודם לכן החברה ציפתה לכ-78 מיליון דולר. המשמעות היא שיעור רווח גולמי של כ-29%-30% מההכנסות, לעומת שיעור של 19% בלבד ברבעון המקביל.

נתון נוסף שטאבולה מספקת מתוצאות הרבעון הראשון הוא של ההכנסות ex-TAC, כלומר בנטרול עלויות לרכישת טראפיק, שצפויות להגיע ברבעון ל-104-107 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת ל-95 מיליון דולר ובהשוואה ל-69 מיליון דולר ברבעון המקביל.

החברה אינה מספקת נתונים על שורת הרווח או על ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות). טאבולה מתכננת לפרסם את הדוחות המלאים לרבעון באמצע מאי.
לפי דיווחים קודמים, שנת 2020 הסתיימה בטאבולה עם הכנסות של כ-1.2 מיליארד דולר, הכנסות ex-TAC בסך 378 מיליון דולר ו-EBITDA של כ-106 מיליון דולר.

אדם סינגולדה, מייסד ומנכ"ל טאבולה, אמר: "הרבעון הראשון היה תקופה מרגשת לטאבולה - הודענו על כוונתנו להתמזג עם ION Acquisition Corp, מיזוג המתקדם בהתאם לתכנון; והמשכנו לראות ביצועים חזקים בעסקי הליבה שלנו. היסטורית, הרבעון הראשון הוא חלש יותר עונתית בתעשייה, אבל הביצועים שלנו היו חזקים מהצפוי".

סינגולדה הוסיף כי "אני לא יכול להיות נרגש יותר לקראת המסע החדש שלנו כחברה ציבורית. אנחנו מצפים להשלמת העסקה ברבעון השני של 2021 ומצפים להמשיך את המומנטום ולחזק את מעמדנו בשוק ה-Open Web שהיקפו 64 מיליארד דולר".

חברות SPAC, כמו זו שלתוכה תמוזג טאבולה, מגייסות כסף מהציבור מבלי שיש להן כל פעילות, במטרה למזג לתוכן חברה עם פעילות קיימת תוך פרק זמן מוקצב (לרוב מדובר בכשנתיים), או שייאלצו להחזיר את הכסף שגויס למשקיעים. כאשר SPAC מתמזגת עם חברת היעד, בעלי המניות בה רשאים לבקש את פירעון המניות שלהם במזומן, ולהישאר רק עם האופציות.

תופעת ה-SPAC החלה לבלוט בוול סטריט בשנת 2020, וברבעון הראשון של 2021 רק התגברה. לפי נתונים שפרסמה חברת המחקר Renaissance Capital, ברבעון זה גויסו 86.7 מיליארד דולר בהנפקות SPAC - יותר מהגיוסים בשנת 2020 כולה.

בחודשים האחרונים דווח על מספר מיזוגים של חברות טכנולוגיה ישראליות ל-SPAC בהיקף מצטבר של כמעט 43 מיליארד דולר, והעסקאות הגדולות ביותר היו של איירון סורס (שווי של 11.1 מיליארד דולר) ואיטורו (10.4 מיליארד דולר). רוב העסקאות עדיין ממתינות להשלמתן.