הסכם קיבוצי חדש בסלקום: תוספות שכר לעובדים וגמישות להנהלה בהפרשת עובדים

נחתם הסכם קיבוצי בסלקום: העובדים השיגו שורת הטבות, כולל פנסיית גישור לפורשים, קרנות השתלמות וכו' • מנגד, ההנהלה תוכל להפריש 50 עובדים מדי שנה למשך 3 שנים בהידברות עם הוועד

בניין סלקום / צילום: בראל
בניין סלקום / צילום: בראל

נחתם הסכם קיבוצי חדש בסלקום. ועד העובדים והנהלת החברה חתמו על הסכם חדש במסגרתו צפויים העובדים לקבל שורה ארוכה של הטבות בתמורה להענקת גמישות ניהולית להנהלה. לפי הדיווח לבורסה, אין הפרשה בדוחות לגבי עלות ההסכם וייתכן כי הסיבה לכך כי הן לא משמעותיות.

במסגרת ההסכם יקבלו עובדי החברה העלאות שכר החל מהשנה הבאה בשיעור של 3%. בנוסף יקבלו העובדים השתתפות ברווחי החברה - 12.5% מכל סכום מעבר ל-400 מיליון שקל רווח תפעולי בשנה, יועבר לעובדים בחישוב רבעוני, בצורת מענק השתתפות ברווחים.

בנוסף הם יקבלו גישור לפנסיה, והחל מהיום מוסדה האפשרות לעובדות ולעובדי הקבוצה אשר יגיעו לגיל 60 לבקש לפרוש בתנאים מיטיבים המאפשרים קבלת פנסיית גישור וזאת עד לגיל פרישה 67 לגברים ונשים כאחד.

עוד יקבלו העובדים קרן השתלמות לכל עובד מעל ל-3 שנים בחברה, הגדלת תקציב הרווחה, ביגוד, השתתפות בתשלום על קייטנות וגני ילדים ועוד.

בתמורה מקבלת הנהלת החברה גמישות ניהולית שבאה לידי ביטוי בכך שהיא תוכל להפריש עד 50 עובדים בשנה משיקולי התייעלות למשך שלוש שנים. לוועד העובדים תהיה סמכות וטו על השמות. המשמעות היא שלא יהיה גל של פיטורים בצורה גורפת אלא משא-ומתן פרטני על כל עובד שההנהלה תמצא לנכון להפריש.

מיה יניב יו"ר ועד העובדים אמרה כי "שוב קבוצת סלקום פורצת דרך בעולם העבודה המאורגנת ויוצרת הסכם חדשני שנתפר למידותיה של החברה ונותן מענה איכותי ומיטבי לצרכי עובדיה תוך שותפות מלאה ואמיתית המבוססת על אמון הדדי, אהבת העובדים והחברה".

אבי גבאי מנכ"ל קבוצת סלקום מסר "אני שמח מאוד על ההסכם ובעיקר על הענייניות שעומדת בבסיסו. ההסכם מאפשר לנו להמשיך ולשפר את רמת השירות ללקוחותינו ולשפר את המצוינות התפעולית של החברה. העובדים והעובדות הם נכס חשוב ומשמעותי שלנו ואני שמח על ההסדרים שנחתמו, אשר מאפשרים לנו להעסיק עובדים בתנאים טובים מאוד, ולצד זה להמשיך ולהתאים את הוצאות החברה למציאות המשתנה".