איטליה | פיצ'ר

איטליה: לא הגיע לעבודה 15 שנה - וקיבל משכורת של חצי מיליון אירו

עובד ציבור איטלקי מדרום המדינה לא הגיע לעבודתו בבית חולים במשך 15 שנה, אבל קיבל באותה התקופה משכורת חודשית בשווי כולל של 538 אלף אירו - כך דיווחו השבוע כלי התקשורת באיטליה, שכינו את העובד, בן 67 כיום, "מלך המשתמטים"

בית חולים בקטנזארו, איטליה / צילום: Reuters, Valeria Ferraro /SOPA Images
בית חולים בקטנזארו, איטליה / צילום: Reuters, Valeria Ferraro /SOPA Images

עובד ציבור איטלקי מדרום המדינה לא הגיע לעבודתו בבית חולים באזור במשך 15 שנה, אבל קיבל באותה התקופה משכורת חודשית בשווי כולל של 538 אלף אירו - כך דיווחו השבוע כלי התקשורת באיטליה, שכינו את העובד, בן 67 כיום, "מלך המשתמטים" במדינה. לפי הדיווחים, הגבר לא הגיע ליום אחד של עבודה מאז 2005, אך היה רשום כעובד בבית חולים בעיר קטנזארו שבמחוז קלבריה, וקיבל במשך כל תקופה זו משכורת חודשית.

האיש התגלה כחלק מביקורת שמקיימות הרשויות, בניסיון למצוא אנשים המנצלים את המערכת הציבורית. תופעות כמו עבודה חלקית, החתמת כרטיס פיקטיבית או תשלום למי שכבר הלכו לעולמם מדווחים מדי פעם במערכת השירות הציבורי האיטלקי, ועומדים במרכז ניסיונות פיקוח של הרשויות במדינה.

החקירה בעניינו של הגבר מקלבריה כונתה "עבודה חלקית". לפי החשד, הוא איים על מנהלת בית החולים כבר ב-2005 שלא לדווח על היעדרותו מהעבודה, ועל בכירים נוספים, ומאז גרף את הכספים ללא שהופיע לעבודה. המנהלת כבר פרשה מעבודתה, אולם גם מי שהחליף אותה, כולל סמנכ"ל כוח-האדם בבית החולים, לא בדקו את תשלומי המשכורות או את ההתייצבות לעבודה.

הגבר צפוי כעת לעמוד לדין בחשד לניצול משרה ציבורית, זיוף וגם עבירות של סחיטה באיומים. שישה בני אדם נוספים חשודים כמעורבים בפרשה. העיתון הבריטי "גרדיאן", שדיווח על הפרשה, הרחיב וציין כי מאז 2016 הממשלה האיטלקית החמירה את האכיפה והענישה נגד עובדי ציבור שמשתמטים מעבודתם - תופעה נפוצה מכפי שהעריכו הרשויות עד אז.

באחד המקרים תפסו הרשויות, בעזרת תיעוד וידאו, עשרות עובדי עירייה מקומית ש"החתימו שעון" באופן פיקטיבי על ידי קרובי משפחה, מבלי להגיע למשרד. במקרה אחר, שוטר תנועה שהתגורר בבניין שבו שכן משרד ממשלתי שבו עבד תועד מחתים כרטיס בבגדים תחתונים בלבד, לפני שהוא חוזר לדירתו להמשיך לישון.