יפעת אורון עוזבת את לאומיטק ותנהל את המשרד החדש של קרן בלקסטון בישראל

מנכ"לית לאומיטק תקים את הסניף הישראלי החדש של קרן ההשקעות הגלובלית בלקסטון • עד היום פעלה בלקסטון בישראל באמצעות דני גילרמן, שכיהן כיועץ בכיר, וכעת היא מקימה פעילות מלאה עם צוות ישראלי בראשות אורון

יפעת אורון / צילום: איל יצהר
יפעת אורון / צילום: איל יצהר

לאחר שבע וחצי שנים בתפקיד, מנכ"לית לאומיטק יפעת אורון הודיעה על עזיבתה את התפקיד ואת בנק לאומי. לאומיטק היא זרוע פעילות ההייטק של בנק לאומי. אורון עוברת לנהל את הסניף הישראלי החדש של קרן ההשקעות הגלובלית בלקסטון.

עד היום פעלה בלקסטון בישראל באמצעות דני גילרמן, שגריר ישראל באו"ם לשעבר, שכיהן כיועץ בכיר לקרן מ-2013. אולם כעת מקימה בלקסטון משרד ישראלי עם צוות מקומי, שאותו כאמור תנהל אורון. גילרמן מונה ליו"ר בלקסטון ישראל וישמש יועץ בכיר לצוות המקומי עם הקמת המשרדים בתל אביב.

אורון תוביל את ההשקעות לקרן הצמיחה של בלקסטון BXG, המשקיעה בחברות טכנולוגיה בשלב פעילות מתקדם. קרן BXG השלימה לאחרונה גיוס של 4.5 מיליארד דולר והחלה לבצע השקעות ממנה. לפני לאומיטק, אורון כיהנה כשותפה בקרן ההון סיכון ורטקס.

בלקסטון היא אחת מקרנות ההשקעה הגדולות בעולם ומנהלת נכסים בשווי של 649 מיליארד דולר.

סטפן א. שוורצמן, יו"ר בלקסטון, מנכ"ל ושותף מייסד, מסר: "אנחנו ממוקדים בביצוע השקעות בסקטורים המצויים בצמיחה מהירה כגון טכנולוגיה, מדעי החיים וכלכלה דיגיטלית. ישראל מהווה אחד השווקים המבטיחים ביותר בעולם בתחומים אלה, ויפעת היא הבחירה המושלמת כדי להגביר את הנוכחות וההשקעות של בלקסטון בישראל".

ג׳ון קורנגולד, מנהל גלובלי של בלקסטון, מסר: "אנחנו מאמינים גדולים בישראל, שהיא אחד השווקים הדינמיים והחדשניים ביותר בעולם. אני שמח לברך את יפעת, מנהלת טכנולוגית ומנהיגה יוצאת מן הכלל, כדי לסייע לנו להביא את העשייה, הכוח, המשאבים והיכולות של בלקסטון אל היזמים הישראליים".

אורון מסרה כי "אני נרגשת להצטרף לבלקסטון ולהוביל את ההשקעות בחברות צמיחה ישראליות בתחומים מגוונים. היכולות של הקרן הבינלאומית מבססות אותה כשותף מתאים לחברות עם דגש על סיוע לחברות בצמיחה באמצעות המשאבים ורשת הקשרים והיכולות של בלקסטון".