תקציב מדיה | בלעדי

שלוש חברות מתמודדות על תקציב המדיה של פררו רושה

ההיקף השנתי של תקציב המדיה של חברת הממתקים עומד על כ-20 מיליון שקל • לגלובס נודע כי מדיה קום, זניט מדיה ודנטסו ישראל מתמודדות על התקציב

פררו רושה
פררו רושה

שלוש חברות מדיה מתמודדות על תקציב המדיה של חברת פררו רושה בהיקף שנתי של כ-20 מיליון שקל. לגלובס נודע כי על התקציב מתמודדות מדיה קום מקבוצת אדלר-חומסקי, זניט מדיה ודנטסו ישראל מלווה בסוכנות יוניברסל מקאן.

ההתנהלות של חברת פררו רושה מבחינת רכש המדיה נקבעת מתוקף מכרזים בינלאומיים הנערכים בחלוקה לאזורים. אחת לכמה שנים מנהלת החברה מכרז, וכל המדינות ששייכות לאזור מחויבות לקחת בו חלק. הזכייה במכרז היא לחברה אחת בכל אזור. עם זאת, המכרז הקודם כמו גם הנוכחי הוא מקומי ולא אזורי, וכל מדינה בחרה סוכנות אחרת.

תקציב המדיה של פררו רושה כולל את המותגים נוטלה, קינדר ופררו רושה. עד לפני שנתיים טופל עיקר רכש המדיה של פררו בחברת המדיה TMF, אך חלקו נוהל באופן מופרד על-ידי נבו כרמי, לשעבר מנכ"ל יהושע TBWA והיום מנכ"ל משותף בחברת המדיה TMF שבו שותף המשרד. לפני שנתיים התמודדה החברה על התקציב אך הפסידה אותו לדנטסו ישראל, שנעזרת לצורך רכישת המדיה בטלוויזיה ביוניברסל מקאן.

בתחילת 2020 ביצעה פררו רושה שינוי נוסף במערך הפרסום שלה, ובמסגרתו הועבר תקציב הקריאטיב של המותגים משמעוני-פינקלשטיין למשרדי הפרסום יהושע TBWA וגליקמן-שמיר-סמסונוב. יהושע קיבל לטיפולו את המותגים קינדר וטיק טק, וגליקמן את המותגים נוטלה והפרלינים.

החלק המשמעותי של הטיפול בתקציב פררו רושה הוא רכש המדיה, זאת כיוון שחלק לא מבוטל מהקמפיינים נוצרים בחו"ל, ותפקיד משרד הפרסום הוא להתאים את הקריאטיב לארץ. עם זאת, במקביל נעשית גם עבודת קריאטיב מקומית.