אודיוקודס עקפה את התחזיות ברבעון; הרווח קפץ ב-64%

המנכ"ל: "מגמות של עבודה מהבית ממשיכות להוות ציר מרכזי בסביבת העבודה הדיגיטלית"

אדלרסברג שבתאי, נשיא ומנכ"ל אודיוקודס / צילום: תמר מצפי
אדלרסברג שבתאי, נשיא ומנכ"ל אודיוקודס / צילום: תמר מצפי

המומנטום החיובי בעסקיה של אודיוקודס נמשך ברבעון הראשון של 2021. החברה, המספקת פתרונות תקשורת לעסקים, פרסמה היום את דוחות הרבעון, בהם היא עקפה את תחזיות האנליסטים גם בשורת ההכנסות וגם בשורת הרווח. אודיוקודס נהנתה בשנה שעברה מרוח גבית בפעילותה, בשל המעבר הנרחב לעבודה מהבית על רקע מגפת הקורונה - מעבר שיצר ביקוש ער למוצרי החברה.

הכנסות החברה ברבעון הסתכמו ב-58.8 מיליון דולר, צמיחה של 13.1% ביחס לרבעון המקביל ב-2020. ההכנסות ממכירת מוצרים הסתכמו ב-37 מיליון דולר, צמיחה של 7.8%, וההכנסות משירותים צמחו בשיעור גבוה יותר של 23.3% לרמה של 21.8 מיליון דולר.

הרווח הנקי הסתכם ב-10 מיליון דולר, לעומת 5.3 מיליון דולר ברבעון המקביל. בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים ובהם התגמול ההוני לעובדים, הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP הגיע ל-12.7 מיליון דולר, עלייה של 64.3% בהשוואה לרבעון המקביל. הרווח הנקי למניה הסתכם ב-37 סנט, בעוד שתחזיות האנליסטים היו ל-33 סנט.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הגיע ברבעון הראשון ל-13 מיליון דולר, כמעט כפול ביחס לרבעון המקביל. החברה רכשה ברבעון מניות של עצמה בתמורה ל-10.3 מיליון דולר ולפי מחיר של כ-29.4 דולר למניה, שנמוך מעט מהמחיר כיום, והיא חילקה דיבידנד בגובה 5.3 מיליון דולר. בסוף הרבעון היו לאודיוקודס מזומנים והשקעות בסך 183 מיליון דולר.

שבתאי אדלרסברג, נשיא ומנכ"ל אודיוקודס, מסר היום: "אנו חווים מומנטום עסקי מתמשך בפעילות התקשורת לארגונים שלנו הנובע מהזדמנויות צמיחה בשוקי ה-UCaaS (תקשורת אחודה כשירות) וה-Contact Centers. בשני השווקים האלו בתחום האנטרפרייז שמהווים ביחד יותר מ-80% מסך הכנסות החברה ברבעון הראשון, השגנו צמיחה של יותר מ-15% ברמה השנתית. ההכנסות משירותים צמחו ב-23.3% בהשוואה שנתית, בעיקר כתוצאה מגידול ניכר בשירותים המקצועיים והמנוהלים שלנו".

אדלרסברג הוסיף כי "בדומה לרבעונים הקודמים, תקשורת וכלים לשיתוף ארגוני ומגמות של עבודה מהבית ממשיכות להוות ציר מרכזי בסביבת העבודה הדיגיטלית המתפתחת. ההשקעה המתמשכת שלנו בהרחבת פורטפוליו המוצרים והפתרונות שלנו לתקשורת בזמן אמת מבוססת ענן, סביבת Microsoft Teams והתחום הצומח של מרכזי Contact Center חכמים, הוכחה כמוצלחת בהרחבת העסקים שלנו בשנים האחרונות ומספקת בסיס איתן להמשך צמיחה בשנים הבאות".

הוא העריך כי בקו העסקים המתמקד בבינה מלאכותית קולית, Voice.ai, החברה תגיע למכירות של 10 מיליון דולר ב-24 החודשים הקרובים לאחר שההכנסות ממנו צמחו ביותר מ-100% ברמה השנתית.

אודיוקודס נסחרת בנאסד"ק ובתל אביב לפי שווי של 1 מיליארד דולר, לאחר עלייה של 12.3% במחיר המניה מתחילת 2021.