כצפוי: גוגל הכריזה על הקמת תשתית ענן בישראל

שבוע לאחר הודעת משרד האוצר על זכייתן של אמזון AWS וגוגל קלאוד במכרז הענן הממשלתי נימבוס הודיעה גוגל באופן רשמי על הקמת תשתית מיחשוב ענן מקומית בישראל • החברה לא מסרה פרטים לגבי מועד השקת האתר

חדר שרתים למחשוב ענן / אילוסטרציה: Shutterstock, Gorodenkoff
חדר שרתים למחשוב ענן / אילוסטרציה: Shutterstock, Gorodenkoff

שבוע לאחר שמשרד האוצר הודיע רשמית על זכייתן המסתמנת של אמזון AWS וגוגל קלאוד במכרז הענן הממשלתי נימבוס, הודיעה גוגל על כוונתה להשיק ענן אזורי בישראל. החברה לא מסרה פרטים בנוגע למועד השקת האתר. הודעת החברה היתה צפויה מאחר שעצם הזכייה במכרז כבר העידה על כך שהחברה כבר נמצאת בעיצומו של מהלך לפתיחת אתר אזורי למיחשוב ענן בישראל.

הודעת גוגל מגיעה ימים ספורים לאחר שאורקל הכריזה כי תשיק את הענן שלה באזור ירושלים כבר במהלך הקיץ הקרוב. אורקל ומיקרוסופט הפסידו במכרז הממשלתי אך עתרו לבית המשפט בבקשה לקבל ארכה שתאפשר להן לתקוף את תוצאותיו.

הקמת העננים בישראל אינה קשורה בהכרח לזכייה במכרז הממשלתי מאחר שהם אמורים לשרת את כלל המשק הישראלי ולא רק את הממשלה וצה"ל. לאחר שאמזון וגול זכו במכרז ואורקל הודיע על השקת האתר, נותר רק להמתין ולראות האם גם מיקרוסופט תמשיך בתוכניותיה להקמת ענן בישראל ללא קשר לתוצאות המכרז הממשלתי.

גוגל מפעילה ברחבי העולם 25 תשתיות ענן מקומיות (Google cloud regions) ו-76 אזורים ברחבי העולם.

מנכ״ל גוגל קלאוד בישראל בועז מעוז מסר כי "תשתית הענן המקומית תספק פורטפוליו מקיף ומאובטח ביותר של מוצרי גוגל קלאוד לכלל לקוחותינו בישראל. עם ההשקה, תשתית הענן המקומית תספק פורטפוליו מקיף ומאובטח ביותר של מוצרי גוגל קלאוד לכלל לקוחותינו בישראל בהם חברות הזנק, לקוחות מוסדיים וארגונים מהמגזר הציבורי".