מתרחב לגז: אלי עזור רכש מתשובה מניות תמר פטרוליום בכ-100 מיליון שקל

העסקה משקפת לתמר פטרוליום שווי של 443 מיליון שקל, בדומה לשוויה בבורסה • המניות שרוכש עזור נחשבות ל"נכס בטוח" בזכות העסקאות העתידיות של תמר ולכן סביר שהבנקים לא יערימו קשיים בסיוע למימון

אלי עזור, בעלי וואלה / צילום: ניב אהרונסון, וואלה!NEWS
אלי עזור, בעלי וואלה / צילום: ניב אהרונסון, וואלה!NEWS

איש העסקים אלי עזור נכנס לעסקי הגז ורוכש את אחזקותיו של יצחק תשובה במאגר תמר. זאת, בהמשך לדיווח של דלק קידוחים כי היא מוכרת את החזקתה בחברת תמר פטרוליום תמורת 100 מיליון שקל.

אמנם מדובר בעסקה שנייה בהיקף של מיליונים שעושה עזור בחודשים האחרונים ( אחרי שרכש בתחילת השנה את וואלה בתחילת השנה תמורת כ-65 מיליון שקל) אולם על פי ההערכות עזור לא יתקשה לממן את העסקה אם באמצעות קבוצת משקיעים או דרך מימון בנקאי.

המניות שרוכש עזור נחשבות ל"נכס בטוח" בזכות העסקאות העתידיות של תמר ולכן סביר שהבנקים לא יערימו קשיים בסיוע למימון.

העסקה הנוכחית מגיעה לאחר שדלק קידוחים סיכמה בתחילת השבוע על מכירת החזקתה הישירה (22%) במאגר תמר. כעת היא מוכרת את החזקותיה (22.6%) בחברת תמר פטרוליום. העסקה משקפת לתמר פטרוליום שווי של 443 מיליון שקל, בדומה לשוויה בבורסה. מדובר על עסקה שתבוצע מחוץ לבורסה, כאמור מול אלי עזור, ושצפויה להיות מושלמת במהלך הימים הקרובים. תמר פטרוליום מחזיקה ב-16.75% ממאגר הגז תמר, כך שמדובר על צעד משמעותי נוסף לקראת יציאתה של דלק קידוחים ממאגר תמר.

מאגר תמר הממוקם כ-90 ק"מ מערבית לחיפה, בעומק כולל של כ-5,000 מטר מפני הים, ובעומק מים של כ-1,700 מטר הוכרז כתגלית בשנת 2009. ההפקה מהמאגר החלה בשנת 2013, והיא מתבצעת באמצעות 6 בארות, מהן מוזרם הגז באמצעות שני צינורות באורך 140 ק״מ לאסדת תמר עליה מתבצע רוב רובו של הטיפול בגז הטבעי.

מהאסדה, מועבר הגז הטבעי אל צנרת הקבלה היבשתית באשדוד, ומוזרם לשווקים בישראל, לצד ייצוא כמויות קטנות למצרים וירדן. בהתאם למתווה הגז שאושר על ידי הממשלה, הכנסת ובג"ץ, מחויבת דלק קידוחים למכור את כל זכויותיה במאגר תמר עד סוף שנת 2021.

משקיע בתקשורת, בגיימינג ובנדל"ן

עזור מזוהה בעיקר עם תחום התקשורת והמדיה. את הקריירה שלו התחיל כעיתונאי ספורט ועם הזמן החל לרכוש בעצמו עיתונים. את הקפיצה המשמעותית הראשונה שלו עשה כשהקים עם פיני זהבי את חברת צ'רלטון שעוסקת ברכישת זכויות שידור לאירועי ספורט. בהדרגה הפך לטייקון תקשורת כשבבעלותו כמעט כל סוגי אמצעי התקשורת: כיום מחזיק עזור בשליטה בקבוצת "ג'רוזלם פוסט", בעיתון "מעריב" ובתחנות הרדיו האזוריות 103FM ו-99FM, בארבעת ערוצי הספורט של חברת צ'רלטון ובחברת שילוט החוצות מרקעים.

לפני חודשים ספורים עשה עזור קפיצת מדרגה נוספת כשהצליח לגבור על "רשת 13" ולרכוש מידי קבוצת בזק את אתר "וואלה" - האתר השלישי בגודלו מבחינת תנועת גולשים בישראל.

בצד התפתחותו כבעלים של קבוצת תקשורת השקיע עזור על פני השנים במיזמים כמו גיימינג והימורים. למשל, ביחד עם זהבי, עזור מחזיק במניות מיעוט בחברת אספייר, שמספקת מערכות ושירותים לאתרי הימורים אונליין ובחברת ניאוגיימס, שמספקת פתרונות אינטרנט לחברות לוטו. עזור גם משקיע בעסקיים שאינם מתחום התקשורת, בעיקר בנדל"ן.