כלכלני ברקליס בסקירה חיובית על ישראל; אילו מניות מומלצות?

האנליסטים של בברקליס רואים אפסייד בחלק משמעותי מהמניות שהם מסקרים בתל אביב, עם דגש על מניות הבנקים הגדולים • גם בזק וישראמקו במומלצות

הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

כלכלני ברקליס פרסמו סקירה על כלכלת ישראל והבורסה בתל אביב. בברקליס מציינים את אפקטיביות מבצע החיסונים בישראל ואת השיפור באינדיקטורים כלכליים דוגמת העלייה ברכישות האשראי שהגיעה לרמות גבוהות יותר מטרום המגיפה, חזרת המאזן האגרטיבי הנקי של המגזר העסקי לטריטוריה החיובית, ירידת שיעורי האבטלה, תחזיות בנק ישראל לצמיחה בתוצר ועוד.

האנליסט טאבי רוזנר מציין שלמרות סביבת המאקרו שמראה סימנים חיוביים של התאוששות כלכלית בקצב מהיר, מחירי המניות במדד ת"א 35 עדיין נמוכים יחסית ביחס למדדים המובילים בעולם, מאז תחילת המגפה. בברקליס מייחסים זאת לתשואות שליליות בענפי הביומד, הנדל"ן והתעשייה - כשליש מהמדד שהושפע באופן מהותי מהסגרים. מנגד, מניות הטכנולוגיה, הטלקום והביטוח רשמו ביצועים חיוביים יותר.

האנליסטים של בברקליס רואים אפסייד בחלק משמעותי מהמניות שהם מסקרים בתל אביב, עם דגש על מניות הבנקים הגדולים. "גם פועלים וגם לאומי נהנים מעודפי הון. יחד עם הגמישות בהרכב ההלוואות שלהם אנו מעריכים שהם גם ימשיכו לחלק דיבידנד ויבצעו מהלכי BuyBack ברבעון הרביעי לשנה", כותבים שם.

בהתייחס למגזר כולו מציינים בברקליס כי המעבר הגובר לערוצים דיגיטליים במהלך תקופת הקורונה יתמוך במאמצי ההתייעלות של הבנקים בהמשך, וכי הסקטור נסחר בדיסקאונט של 28% ו-21% על הבנקים באירופה ובארה"ב, בהתאמה.

לגבי מגזר הטלקום מציינים בברקליס את בזק בעקבות קצב הפריסה המהיר של רשת הסיבים, בד בבד עם צעדים לצמצום הוצאות. רוזנר מציין כי זה יתרום לעלייה יציבה ברווח למניה ולחידוש חלוקת הדיבידנדים בסוף הרבעון הרביעי.

במגזר הנדל"ן ברקליס מציינים כי גזית גלוב  מרוויחה באופן ברור ממגמת ההתחסנות שסוללת את הדרך לפתיחה מחדש של מרכזי קניות. מרכזי הקניות בישראל כבר נפתחו וחזרו לפעילות נורמלית ותומכים בתוצאות החברה. ההנהלה הייתה אקטיבית בהיבטים פיננסיים. בחודשים האחרונים, ביצעה החברה רכישה עצמית של מניות, מתכננת רכישת אג"ח ושומרת על יתרות נזילות גבוהות, לצד הנפקה מתוכננת ( IPO ) של הפעילות בברזיל שצפויה להניב לחברה 700 מיליון עד מיליארד שקל.

מניות פועלים  ולאומי מקבלות מברקליס מחירי יעד של 30.6 שקל ו-27.8 שקל, בהתאמה. מחיר יעד המשקף אפסייד של יותר מ-20% למניית לאומי ואפסייד של כ-19% למניית בנק הפועלים. גזית גלוב מקבלת מחיר יעד של 27 שקל, מחיר המשקף אפסייד של כ-28% על מחיר השוק ותשואה כוללת של כ-34% לאחר תוספת דיבידנד של 5.7%. מניית בזק  מקבלת מחיר יעד של 4.6 שקלים, אפסייד של יותר מ-30% על מחיר השוק. בברקליס מציינים כי בזק נסחרת במכפיל של 4.4 על ה- EBITDA החזוי ל-2022 בעוד מתחרות דומות מאירופה נסחרות במכפיל של 6.

בסקטור האנרגיה מעדיפים בברקליס את ישראמקו  ונוקבים במחיר יעד של 1.14 שקלים, אפסייד של כ-57% על מחיר השוק.