עובדי בתי המשפט פתחו בשביתה באופן מיידי

ועד עובדי בתי המשפט הורה לכלל העובדים לסיים מיידית את העבודה היום, ולא לאפשר אף דיון בכל בתי המשפט, כולל דיוני מעצרים • הרקע לסכסוך הוא דרישה של הוועד לתוספת שכר ולשיפור תנאי העובדים על רקע רפורמת תקנות סדר דין אזרחי

מנהל בתי המשפט השופט יגאל מרזל / צילום: כדיה לוי
מנהל בתי המשפט השופט יגאל מרזל / צילום: כדיה לוי

ועד עובדי בתי המשפט, הכולל את צוות המזכירות, הקלדנים וכו', הודיע היום (ה') על שביתה כוללת בבתי המשפט, על רקע סכסוך עבודה מתמשך מול הנהלת בתי המשפט.

הוועד הורה לכלל העובדים לסיים מיידית את העבודה היום, ולא לאפשר אף דיון בכל בתי המשפט, כולל דיוני מעצרים.

הרקע לסכסוך הוא דרישה של הוועד לתוספת שכר ולשיפור תנאי העובדים על רקע רפורמת תקנות סדר דין אזרחי. ההשבתה הפתאומית, שכוללת את כל סוגי הדיונים, החלה בשעה 11:30.

בהודעת הוועד נכתב כי בשל התעלמות ההנהלה מכל פניותינו וחוסר הידברות לטענותינו, כל העובדים נדרשים לסיים היום את העבודה בשעה 11:30 ולא לאפשר קיום דיונים.

עוד נכתב כי "ההנהלה מבקשת לנכות שכר בגין עבודה שכלל איננו מתוגמלים בגינה - תקנות סד"א החדשות (ונזכיר מדובר בעבודה אשר אמורה להיעשות ע"י מזכיר משפטי, עו"ד במקצועו) - מתוך יושרה אחריות וראיית טובת המערכת אנו ממשיכים לעבוד לפי שעה, כפי שעבדנו ערב כניסת התקנות וכך נמשיך לעשות".

עוד נטען כי ההנהלה מתעלמת ממחסור משווע בכוח אדם, לא קולטת במכוון קלדניות ועומסי העבודה על הקלדניות בלתי נסבלים ופוגעים במערכת Aמוסיפה שופטים, אולם לא מצמידה לשופט את השובל המנהלי כנדרש, באופן שיוצר עומסי יתר על הצוות הקיים/

הנהלת בתי המשפט: "שביתה פראית"

מהנהלת בתי המשפט נמסר בתגובה: "היום הוכרזה על ידי ועד העובדים של הנהלת בתי המשפט שביתה פראית של חצי יום. במסגרת זו הורתה יו"ר הועד לעובדים באופן פזיז ועל אף ניהול מו"מ מתמשך עם ההנהלה, לעזוב את מקום העבודה. פעולה זו נעשתה באופן חד צדדי ובניגוד גמור להסכמות ולהבנות של ההנהלה עם ועד העובדים הארצי. והכל בתקופה מאתגרת גם כך, בה מתמודדת המערכת עם משבר הקורונה והיציאה ממנו על כל המשתמע מכך.

"ככלל מדיניות הנהלת בתי המשפט הנה קיום שיח קבוע ומתמשך מול ועד העובדים הארצי במטרה להיטיב עם העובדים, למצוא פתרונות לבעיות שעולות ולקיים יחסי עבודה תקינים ומועילים. בחודשים האחרונים התקיימו מספר רב של פגישות בין נציגות העובדים, לרבות מול נציגי הממונה על השכר, ביחס לדרישות הוועד הארצי לקדם מו"מ לטובת הסכם חדש לעובדים. פעולות אלו כולן נעשו כאמור בשיח משותף ומתוך רצון לקדם את העובדים וליצור סביבת עבודה מיטבית. הנהלת בתי המשפט מקווה לשוב במהרה לשיח מועיל מול נציגי הוועד הארצי".