אין קיצורי דרך: השימוש בכוכבים מפורסמים הוא לא ערובה לזכירות ואהדה

לראשונה מאז השקת הקמפיין, הפרסומת של ביטוח 9 בכיכובו של אודי כגן, היא האהודה ביותר השבוע בדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • דווקא הפרסומות בכיכובם של בר רפאלי והצמד סטטיק ובן אל, עדיין לא מובילות את הדירוג

אודי כגן בפרסומת לביטוח 9. ההומור מחלחל / צילום: יח"צ
אודי כגן בפרסומת לביטוח 9. ההומור מחלחל / צילום: יח"צ

מפרסמים נוטים לעיתים קרובות להשתמש בפרזנטורים מוכרים ואהובים כקיצור דרך ליצירת מודעות ואהדה, אך דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות השבוע מלמד שזו לא תמיד ערובה להצלחה גדולה. השבוע עלו לאוויר שתי פרסומות גדולות מושקעות ומיוחצנות שהשתמשו בפרזנטורים כאלה: אורבניקה שהעלו שיר קמפיין בכיכובם של  סטטיק ובן אל, והודיס שצירפו לפרזנטורית הקבועה בר רפאלי את כוכב השעה יובל שמלא. במבחן התוצאה שתי הפרסומות מגיעות לתוצאות לא מזהירות: הודיס ממוקמת במקום התשיעי בדירוג האהדה ואורבניקה במקום החמישי. בעיקר במקרה של אורבניקה מדובר בקהל צעיר יחסית שטלוויזיה אינה אמצעי המדיה שמגיע אליהם, ומכאן התוצאות הנמוכות יחסית.

 
  

שוב ושוב ברייק הפרסומות מלמד על תרבות העדר של המפרסמים, שנוטים לאמץ בו  טרנד מסוים, בין אם זה שימוש בז'אנר מחזות זמר או שימוש בכוכב שמפציע לרגע. השבוע זה בא לידי ביטוי בשימוש של שני מפרסמים שונים - פרטנר והודיס באותו פרזנטור, כאמור יובל שמלא. הפרסומת של פרטנר מצליחה יותר ורושמת שיעורי אהדה של 13.9% הממקמים אותה במקום השני בדירוג הפרסומות האהובות. הפרסומת מדורגת השבוע במקום הראשון בדירוג הזכורות, עם שיעורי זכירות העומדים על 7.4%; נמוך מהממוצע החצי שנתי של הפרסומות הזכורות העומד על 7.6%.

ההומור בקו הפרסומי החדש של המותג 9 בכיכובו של הקומיקאי אודי כגן מתחיל לחלחל, והשבוע לראשונה מאז השקת המותג הפרסומת ממוקמת בראש דירוג הפרסומות האהובות עם שיעור אהדה של 16.1%. שיעורי האהדה לפרסומת באמצעות משרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב נמוכים מהממוצע החצי שנתי של הפרסומות האהובות העומד על 8%.20.

הקיץ כבר בפתח, והשבוע עולות לאוויר שתי פרסומות למזגנים: של אלקטרה וטורנדו. הפרסומת של אלקטרה באמצעות אדלר חומסקי, בכיכובו של גיא זוארץ שמקדמת את קונספציית המזגן מדיף הניחוחות, היא המושקעת ביותר מבחינה תקציבית השבוע, עם היקף השקעה של כ-1.5 מיליון שקל. למרות זאת הפרסומת של טורנדו שמציגה הפקה זולה וקטנה אבל עם קו קונסיסטנטי ופרזנטורית אהובה (רותם סלע) רושמת נתונים טובים יותר גם בזכירות וגם באהדה: 13.1% באהדה ו-3.8% בזכירות, לעומת 6.2% אהדה ו- 2.7% זכירות של אלקטרה.